  • 1. Data: 2002-02-04 18:05:40
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

    On Mon, 04 Feb 2002, Dariusz wrote:

    ; > Zależy jak często uczęszczany system. Może starczyć i na 10 lat, a może na
    ; > tydzień.
    ; Czy znasz taki serwer dla ktorego archiwum logow za rok zajmie 52 CD ?
    ; Ile jest takich serwerow ?

    Mój taki jest. Grubo ponad 52 CD.
    Prawdę mówiąc archiwizacja logów systemowych powinna być wykonywana
    przynajmniej raz w tygodniu, co daje 4 CD miesiecznie, a to z kolei daje
    48 CD rocznie.

    Zim

    --
    ............... Robert Jaroszuk - <z...@t...pl> ................
    GCS/O d? s: a--- C+++ UL++++$ P+ L+++>++++ E- W- N+ !K w--- O-

  • 2. Data: 2002-02-04 20:50:48
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

> [...]
    > ; > tydzień.
    > ; Czy znasz taki serwer dla ktorego archiwum logow za rok zajmie 52 CD ?

    Ile masz logow dziennie i jaka dzienna wielkosc pliku logow ?

    > Prawdę mówiąc archiwizacja logów systemowych powinna być wykonywana
    > przynajmniej raz w tygodniu, co daje 4 CD miesiecznie, a to z kolei daje
    > 48 CD rocznie.
    Mowimy o pojemnosci CD a nie o ilosci.
    Jezeli CD nie zostal zapelniony do nie ma potrzeby zapisywania nowego.
    Jaki jest rozmiar logu jednego twojego klienta ?

    Jacek

  • 3. Data: 2002-02-04 21:05:57
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

[...]

    ; >
    ; > Mój taki jest. Grubo ponad 52 CD.
    ; Ile masz logow dziennie i jaka dzienna wielkosc pliku logow ?

    Tak ciezko policzyc?

[...]

    Jesli CD nie zostal zapelniony to jest potrzeba zapisywania nowego,
    poniewaz logi mam dzielone w/g dat.
    Poza tym logi nie powinny byc przechowywane na maszynie z ktorej pochodza,
    gdyz umozliwia to potencjalnemu intruzowi modyfikacje ich.

    ; Jaki jest rozmiar logu jednego twojego klienta ?
    A dlaczego tak cie to interesuje?

    Zim

  • 4. Data: 2002-02-04 23:44:28
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

> [...]
    > gdyz umozliwia to potencjalnemu intruzowi modyfikacje ich.
    >
    > ; Jaki jest rozmiar logu jednego twojego klienta ?

    Bo aby zostac twoim klientem nalezy zapoznac sie uprzednio z twoja
    polityka archiwizowania logow klientow.
    Jak i twoja definicja logow.
    Napisales ze gromadzisz ponad 52 CD logow klientow rocznie.
    Ale z tego nie wynika czy one sa prawie puste czy prawie pelne.
    Rowniez dobrze moge zapisywac kazdy CD po jednej literce wyrazu.

    W koncu archiwizacja logow to przetwarzanie danych osobowych, zatem jako
    twoj klient in-spe
    chcialbym wiedziec jaki zakres przetwarzania danych osobowych jest
    przedmiotem twojego zainteresowania.

    Jacek

  • 5. Data: 2002-02-05 00:07:08
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

    On Tue, 05 Feb 2002, Dariusz wrote:

    ; > A dlaczego tak cie to interesuje?
    ; >
    ; Bo aby zostac twoim klientem nalezy zapoznac sie uprzednio z twoja
    ; polityka archiwizowania logow klientow.

    Mozna sie zapoznac, nie trzeba.

    ;
    ; W koncu archiwizacja logow to przetwarzanie danych osobowych, zatem jako
    ; twoj klient in-spe
    ; chcialbym wiedziec jaki zakres przetwarzania danych osobowych jest
    ; przedmiotem twojego zainteresowania.

    ROTFL.
    Jesli cie to interesuje to mozemy sie gdzies umowic przy piwie (chociaz
    wolalbym tego uniknac, gdyz moze to spowodowac nieodwracalne zmiany w moim
    mlodym umysle).

    Jesli chcesz zostac klientem firmy dla ktorej obecnie pracuje, to zadzwon
    pod numer telefonu dostepny na stronie www (pozwalam Ci tam zajrzec i
    obiecuje ze nie bede Cie sadzil za to ze nielegalnie polaczyles sie z
    portem 80 serwera).
    Jesli Adam, ktory najczesciej odbiera telefony w biurze wytrzyma
    psychiczna presje, jaka jest rozmowa z Toba, poinformuje cie co musisz
    zrobic aby zostac klientem mojej firmy.

    Zim

  • 6. Data: 2002-02-05 00:11:01
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    Dobry tekst :)))))))))))))
    ROTFL
    Tak trzymać
    Cudny

  • 7. Data: 2002-02-05 00:51:01
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

> [...]
    > ; twoj klient in-spe
    > ; chcialbym wiedziec jaki zakres przetwarzania danych osobowych jest

    Ja bym jednak nie rotflowal z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych.
    Logi niewatpliwie identyfikuja osobe, zatem sa danymi osobowymi, a zatem
    ich archiwizowanie, przetwarzanie podlega Ustawie.
    A zatem procedura przetwarzania, jej zakres rowniez podlegaja
    ujawnieniu.
    Tak wobec klientow dotychczasowych jak i klientow in-spe.
    W tym celu nie istnieje potrzeba umawiania sie przy piwie i omawiania
    tych spraw w ukryciu, nieformalnie.

    > Jesli cie to interesuje to mozemy sie gdzies umowic przy piwie (chociaz
    > wolalbym tego uniknac, gdyz moze to spowodowac nieodwracalne zmiany w moim
    > mlodym umysle).
    Stosowanie Ustawy oODO jeszcze nikomu nie zaszkodzilo.

> [...]
    > pod numer telefonu dostepny na stronie www (pozwalam Ci tam zajrzec i
    > obiecuje ze nie bede Cie sadzil za to ze nielegalnie polaczyles sie z
    Polaczenie to nie skanowanie.
    Prawna definicje skanowania portow przeslalem juz wielokrotnie na grupe.

    > Jesli Adam, ktory najczesciej odbiera telefony w biurze wytrzyma
    > psychiczna presje, jaka jest rozmowa z Toba, poinformuje cie co musisz
    > zrobic aby zostac klientem mojej firmy.

    Czy warunki umowy mozna rowniez otrzymac w formie pisemnej w celu
    zapoznania sie z nimi przed podpisaniem umowy ?

    Jacek

  • 8. Data: 2002-02-05 01:04:44
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

    On Tue, 05 Feb 2002, Dariusz wrote:

    ; > ROTFL.
    ;
    ; Ja bym jednak nie rotflowal z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych.

    Ja z ciebie rotfluje a nie z ustawy, jak bys nie zauwazyl.

    ; Logi niewatpliwie identyfikuja osobe, zatem sa danymi osobowymi, a zatem
    ; ich archiwizowanie, przetwarzanie podlega Ustawie.

    Logi identyfikuja maszyne, z ktorej nadeszlo polaczenie, a nie osobe, co
    juz bylo tutaj kilka razy udowadniane.

    ; A zatem procedura przetwarzania, jej zakres rowniez podlegaja
    ; ujawnieniu.

    Nie podlegaja.

    ; Tak wobec klientow dotychczasowych jak i klientow in-spe.
    ; W tym celu nie istnieje potrzeba umawiania sie przy piwie i omawiania
    ; tych spraw w ukryciu, nieformalnie.

    Oczywiscie ze nie istnieje.
    Ale z drugiej strony, nie chce mi sie z toba o tym gadac.

[...]

    O, coz za zmiana pogladow.
    Czyli laczenie sie z portami od 1 do 65534 (pomijam port 65535), to nie
    skan ?

[...]

    Mozna.
    Ale najpierw zapoznaj sie z oferta firmy i zorientuj sie czym firma sie
    zajmuje, a potem decyduj czy chcesz byc klientem ;]

    Hint: provider.

    Zim

  • 9. Data: 2002-02-05 01:16:44
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

> [...]
    > ; Ja bym jednak nie rotflowal z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych.
    >
    > Ja z ciebie rotfluje a nie z ustawy, jak bys nie zauwazyl.
    Skoro sie powoluje na Ustawe, to rotflujesz z Ustawy.

> [...]
    > ; ich archiwizowanie, przetwarzanie podlega Ustawie.
    >
    > Logi identyfikuja maszyne, z ktorej nadeszlo polaczenie, a nie osobe, co

    Taki dowod przez nie wprost przeciez juz przeprowadzilem.
    To ty musisz udowodnic, ze zaden log nie umozliwia identyfikacji osoby.

    Takiego dowodu nie przeprowadzisz, poniewaz istnieje co najmniej jeden
    log , ktory umozliwil
    identyfikacje osoby.
    Grupa Echelon przeprowdzila ta operacje i udowodnila, ze log moze byc
    uznany za dane osobowa, poniewaz
    juz numer IP pozwala na zidentyfikowanie osoby.

    > ; A zatem procedura przetwarzania, jej zakres rowniez podlegaja
    > ; ujawnieniu.
    >
    > Nie podlegaja.
    Znaczy twierdzisz, ze nie podlegaja Ustawie ?

> [...]
    > ; tych spraw w ukryciu, nieformalnie.
    >
    > Oczywiscie ze nie istnieje.
    > Ale z drugiej strony, nie chce mi sie z toba o tym gadac.

    Ale ja jednak nalegam, jako ze publicznie zaoferowales swiadczenie
    uslugi.
    A moje zapytanie dotyczy jedynie odpowiedzi, czy usluga jest wykonywana
    z przestrzeganiem przepisow
    Ustawy.

> [...]
    > ; Polaczenie to nie skanowanie.
    >
    > O, coz za zmiana pogladow.
    > Czyli laczenie sie z portami od 1 do 65534 (pomijam port 65535), to nie
    Raz jeszcze.
    Prawna definicje skanowanie portow podalem juz 5 razy.
    Moze powtorzyc jeszcze 100 razy.

> [...]
    > Ale najpierw zapoznaj sie z oferta firmy i zorientuj sie czym firma sie
    > zajmuje, a potem decyduj czy chcesz byc klientem ;]

    ???

    EOF

    bez odpowiedzi
    over

  • 10. Data: 2002-02-05 01:49:41
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

[...]

    Z ciebie.

[...]

    Głupiś.
    To twoja chora teoria i nie mam zamiaru po raz n-ty udowadniac ci ze sie
    mylisz.

[...]

    I wtedy sie obudziles?

[...]

    Musi byc i jest.
    Jednak nie bede z toba o tym rozmawial, gdyz nie zostalem do tego
    upowazniony przez mojego pracodawce.
    Poza tym nie chce mi z toba rozmawiac.
    Szkoda mi mojego zdrowia.

[...]

    To powtorz.

[...]