    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Siedzialem 7 miesiecy
    Date: Thu, 1 Apr 2004 11:40:25 +0000 (UTC)

    Falkenstein wrote:

    > NIe wiem ile. Ale znacznie mniej niż 10.000 złotych.

    yyy.
    Skąd taka wycena? Że mniej? I to znacznie? Siedziałeś?
    Przyznam szczerze, że gdyby mnie zamknęli to każdy dzień w takim
    miejscu tak albo i wyżej bym wycenił.
    Mowa jest o średnich krajowych itp. Dla mnie samo siedzenie w
    zamknięciu bez prawa o decydowaniu jak chcę spędzac czas,
    doprowadzałoby mnie do wściekłości.
    Wiem, tu nie ameryka.
    Sądy wyceniają szkody moralne jak chcą.
    Standardowe odszkodowanie i zadośćuczynienie za zakażenie kogoś wirusem
    zapalenia wątroby typu C w naszym kraju to 50 tysięcy złotych. Wliczone
    w to koszty leczenia, rehabilitacji, utraconych zarobków oraz wycena
    cierpienia itp.
    A takie zakażenie to wyrok śmierci. W dodatku reszta życia spędzona
    praktycznie w odosobnieniu.
    I to do cholery jest normalne? Kurde, czasem jak słyszę o kolejnym
    wyroku, to mam ochotę zaproponować takiemu sędziemu 50 tysięcy za prawo
    do zabicia go. Ciekaw jestem czy tak nisko by wycenił własne życie.
    Więc oczywiście można sobie pisać, że sady tak wyceniają. I szans na
    więcej nie ma.
    Ale nie można powiedzieć że taka wycena jest sprawiedliwa.
    Pozdro
    Massai