  • Data: 2004-04-02 07:32:25
    Temat: Re: Siedzialem 7 miesiecy
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    WOJSAL wrote:
    > Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:c4gq22$76q$1@inews.gazeta.pl...

    > W takiej sytuacji lepiej zamknac go.

    Czyli jednak lepiej zamknąć niewinnego niż wypuścić bandytę

    > Tym niemniej nalezy mu sie odszkodowanie.
    > Sedzia nie popelnil tu winy (mimo byc moze
    > ze klient jest niewinny). Wine tu ponosi
    > panstwo (ustawodawstwo), ktore nakazuje
    > w takich przypadkach zamykac (tzn. prawo
    > powinno nakazywac zamkniecie klienta w takim
    > przyapdku - nie wiem jak jest faktycznie).

    Przepisy dokładnie określają przesłanki tymczasowego odszkodowania.

    > Odszkodowanie finansowane jest wiec tu
    > przez panstwo.
    > Koszt odszkodowania powinien wynikac z cennika.

    Dobra. A co wówczas, gdy ktoś sam sfabrykuje przeciwko sobie dowody, żeby
    pójść do aresztu i wydębić odszkodowanie? Jaki problem pochwalić się przy
    wódzie, czego to się nie ukradło i od kogo, albo grozić, że we wsi zostało
    jeszcze parę stodół a benzyny też się ma dość. Natychmiast znajdzie się paru
    świadków co go widzieli w pobliżu palącej się stodoły. Do tego puste butelki
    po benzynie i nadpalone gumiaki w komórce i komplet dowodów gotowy.
    Aresztujemy go bo może podpalić następne stodoły. Facet milczy do rozprawy,
    bo mu wolno, po czym przedstawia 30 świadków że akurat tego dnia był na
    pielgrzymce w Częstochowie - alibi nie do podważenia. Prokuratorowi nie
    pozostaje nic jak tylko wnosić o uniewinnienie. I co? Wtedy też należy mu
    się odszkodowanie? Tu właśnie działa bezpiecznik w postaci "oczywistej
    niesłuszności" aresztowania.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant.