  • 1. Data: 2004-03-31 06:50:03
    Temat: Siedzialem 7 miesiecy
    Od: "PZS" <v...@o...pl>

    i zostałem uniewinniony. Będę żądał 2 mln zł. odszkodowania.
    Jak rokujecie ?

    Pzdrw

  • 2. Data: 2004-03-31 07:11:11
    Temat: Re: Siedzialem 7 miesiecy
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    PZS wrote:
    > i zostałem uniewinniony. Będę żądał 2 mln zł. odszkodowania.
    > Jak rokujecie ?

    Mniej więcej takie jak wygrania 2 mln zł w totolotka.

    Ale na pewno trafisz na czołowki gazet.

    Poza tym czy potrafisz wykazać, że aresztowanie było oczywiście niesłuszne?
    Sam fakt, ze cie uniewinniono nie daje jeszcze prawa do odszkodowania.
    Musisz wykazać, że w swietle dowodów, którymi sąd dysponował w chwili
    orzekania o aresztowaniu oczywistym było, że nie należy stosowac aresztu.

    Poza tym zejdź trochę z odszkodowania. O minimum jedno zero. 10.000 za dzień
    pozbawienia wolności to chyba przesada, no nie?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 3. Data: 2004-03-31 07:21:18
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "PZS" <v...@o...pl> napisał:

    > i zostałem uniewinniony. Będę żądał 2 mln zł. odszkodowania.
    > Jak rokujecie ?

    Marnie. Zwazywszy na podobne sprawy mozna wytargowac sume
    bedaca iloczynem sredniej placy w Polsce oraz przesiedzianych
    miesiecy, czyli w Twoim przypadku jakies 15tys. zl.

    (mrk)

  • 4. Data: 2004-03-31 07:24:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c4dqtv$o1g$1@inews.gazeta.pl>, Falkenstein wrote:
> [...]
    > Musisz wykazać, że w swietle dowodów, którymi sąd dysponował w chwili
    > orzekania o aresztowaniu oczywistym było, że nie należy stosowac aresztu.

    Apropos (abstrahując od przedpiścy), załóżmy że coś tam wygra, a potem
    wyjdą na jaw nowe okoliczności i zostanie uznany winnym. Będzie odpowiadał
    za oszustwo?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-03-31 07:40:19
    Od: "PZS" <v...@o...pl>

    Skonczy sie w takim razie w Sztarsburgu. Mam w dupie ich przeliczania.
    Zryli mi beret, a moja rodzina jeszcze sie nie moze pozbierac - juz o
    potencalnych
    interesach nie mowiac. I oskarze prokurature o kidnaping.
    To sa jaja zeby w swietle smiesznego prawa robic z ludzkim zyciem
    eksperymenty.

  • 6. Data: 2004-03-31 07:53:41
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c4dqtv$o1g$1@inews.gazeta.pl...

    > Mniej więcej takie jak wygrania 2 mln zł w totolotka.
    >
    > Ale na pewno trafisz na czołowki gazet.

    Tez tak sadze, na dodatek w konteksie "wariat"
    Dotychczas najwyzsze odszkodowanie za areszt wynioslo 160 tys. za 4 lata
    Mozesz zadac 5 mln dolarow, tyle ze realne jest co najwyzej 5 tys. (w
    najlepszym razie) Jakie miales zarobki przed aresztowaniem?

> [...]
    > Musisz wykazać, że w swietle dowodów, którymi sąd dysponował w chwili
    > orzekania o aresztowaniu oczywistym było, że nie należy stosowac aresztu.

    Bzdura. Areszt jest ryzykiem panstwa. Jesli go uniewinniono nic nie musi
    udowadniac i ma prawo do odszkodowania. Ale nie w takiej astronomicznej
    wysokosci I Strasburg tez tu nie pomoze.
    Kolesiowi tak zryli beret w tej puszce, ze nie mysli rozsadnie...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 7. Data: 2004-03-31 08:16:38
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "PZS" <v...@o...pl> napisał:

    > Skonczy sie w takim razie w Sztarsburgu. Mam w dupie ich przeliczania.

    Z pol roku temu wygral tam gosc, ktory przesiedzial 2 lata... ale dostal
    jedynie 3tys. euro.

    (mrk)

  • 8. Data: 2004-03-31 09:30:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:7b8qj1-ugo.ln1@ziutka.router...

    > Apropos (abstrahując od przedpiścy), załóżmy że coś tam wygra, a potem
    > wyjdą na jaw nowe okoliczności i zostanie uznany winnym. Będzie
    odpowiadał
    > za oszustwo?

    Nie.

  • 9. Data: 2004-03-31 09:38:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PZS" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > interesach nie mowiac. I oskarze prokurature o kidnaping.
    > To sa jaja zeby w swietle smiesznego prawa robic z ludzkim zyciem

    Rozumiem Twoją wściekłość, bo też nie chciał bym przesiedzieć 7 miesięcy
    tylko dla tego, ze komuś się coś wydawało. Ale proponuję ochłonąć
    najpierw, zanim zaczniesz działać. Poprzednicy przedstawili Ci rzecz tak,
    jak wygląda. Po pierwsze musi to być oczywiście niesłuszne aresztowanie.
    Zbyt mało napisałeś, by stwierdzić, że w Twoim wypadku będzie to miało
    miejsce.

    Po drugie odszkodowanie musi być realne. Przyjmowanie średniej krajowej ma
    moim zdaniem niejasne podstawy, bo co ma piernik do wiatraka. Ale z
    drugiej strony Ty przesadzasz o 2 rzędy wielkości. Ja bym zaryzykował
    pozew o 50.000 zł, bo uważam, że to maksimum, co możesz wygrać
    uzasadniając to mądrze nie tylko stratami moralnymi, materialnymi ale i
    utratą jakiś tam perspektyw, gdyż jesteś postrzegany jako osoba z kręgu
    przestępców. Podstawa to dobre i mądre uzasadnienie, więc proponuję
    przynajmniej tydzień wyluzować i usiąść dopiero do pisania.

  • 10. Data: 2004-03-31 10:25:45
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    [...]

    > Po drugie odszkodowanie musi być realne.

    A po trzecie trzeba sie zastanowic czy przypadkiem od wysokosci
    odszkodowania jakiej DOMAGA sie wnoszacy (przedmiot sporu)
    nie zalezy wpis i czy nas na niego stac..

    Boguslaw