    From: t...@w...pdi.net
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sex strony - oszustwa
    Date: Wed, 19 Feb 2003 15:18:38 +0000 (UTC)

    Albercik <l...@w...pl> wrote:

    > Telekomunikacja zarabia na swiadczeniu uslug - podpisales z nimi umowe. I
    > dala Ci dostep do internetu - a ze w necie zachowujesz sie jak sierota to
    > juz nie ich wina - to co sie stalo - stalo sie na Twoim komputerze - a na to
    > wplywu nie maja, oni dajac dostep do netu nie zmieniaja ci ustawien -
    > jedynie mowia jaki jest u nich numer dostepowy.

    Nie chodzi przeciez o sytuacje kiedy uzytkownik swiadomie skorzystal z
    "Internetu przez 0-700".

    Padl tutaj przyklad osoby ktora w tajemnicy przed zona chodzila po
    gejowskich pornostronach i nabila wielotysieczny rachunek. Czy gdyby ta
    osoba WIEDZIALA o kwocie to czy skorzystala by z tej uslugi? Nie, bo
    przeciez ow homoerotoman ;-) polazl do sadu!

    A wiec nie zostal prawidlowo poinformowany lub tez nie doinformowal sie sam.
    Ciekawe kto madry ustali w ktorym momencie operator dialera wyczerpal
    koniecznosc "prawidlowego poinformowania". Mysle, ze niektorym i dziesiec
    czerwonych ekranow bedzie za malo. To jest problem nie do rozstrzygniecia i
    mysle, ze posilkowanie sie kalekimi analogiami do niczego nie prowadzi. Tak
    samo nie prowadzi do niczego taktyka umywania rak.

    A co z EWIDENTNYMI oszustwami kiedy ktos wlamuje sie na komputer (chocby i
    Linuxa) i przy pomocy podlaczonego do komputera modemu nabija wielotysieczny
    rachunek po czym czysci system i zmiata? Wiadomo, ze beneficjent oszustwa
    jest doskonale znany ale nic mu nie mozna zrobic. Dlaczego?

    > Pozdrawiam
    > Albercik

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski