    From: "Monter " <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Serwer w USA z polskim forum a nasze prawo.
    Date: Fri, 16 Dec 2005 18:56:55 +0000 (UTC)

    > Tu nie ma co sądzić, bowiem kodeks karny w tym zakresie jest dość
    > jednoznaczny. Przestępstwo popełniono w Polsce, bowiem tu nasypuje
    > skutek przestępczy. Położenie samego serwera nie ma żadnego znaczenia.
    > Równie dobrze może być w dowolnym państwie. Co najwyżej może być
    > utrudnione ustalenie sprawcy. Natomiast jeśli sam sprawca przebywa w
    > USA (bo tak rozumiem z treści posta), to sprawa zostanie przekazana do
    > USA - art. 591 kpk ma tutaj zastosowanie. Przy czym teraz przyszła mi
    > jeszcze jedna rzecz do głowy. Jeśli sprawca przebywa w USA, ale ma
> [...]

    Chodzi mi o częsty przykład z roznych forów.

    Wymyślony przykład:
    Jest jakiś user forum i w jakis tam temacie pisze np. o dyrektorze
    Miejskiego Centrum Kultury czy Szpitala że nie umie zarządzać placówką, że
    jest do niczego itd. Pan Dyrektor sie wkurza i mówi ze wytacza mu za to
    proces. Dowód to tekst na forum. Całe forum umieszczone jest na serwerze w
    USA. Zarówno user jak i Dyrektor sa polakami i mieszkają w jednej
    miejscowości. Administrator (właściciel forum nie zawsze jest właścicielem
    serwera tak jak w tym przypadku, mozę poprostu wykupowac miejsce na forum)
    tego forum także jest polakiem i mieszka w tej samej miejscowości.

    I jeszcze przyszło mi jedno do głowy. Jakby sąd chciał wydania nr IP tego
    usera to zwraca sie do naszego administratora. Czy on musi ujawniać ten nr?
    Czy np. może odesłać do administratora SERWERA z USA, zeby to on ujawnił
    sądowi ten numer?

    Nie wiem czy nie za bardzo zamieszałem :)

    TB