  • Data: 2021-10-20 22:07:20
    Temat: Re: Seks w regulaminie internatu
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    =237996
    -internatu-ZSCKR-Dobryszyce.pdf

    > Moimi zdaniem §59 pierwszego z tych regulaminów (drugiego nie
    > analizowałem) jest mocno pojechano. Jakbym ja to układał, to bym po
    > prostu przywołał definicję demoralizacji z ustawy o postępowaniu w
    > sprawach nieletnich i nic nie doprecyzowanego.

    Pzeczytałem:
    o postępowaniu w sprawach nieletnich
    Art. 4. § 1. Każdy, kto stwierdzi istnienie okoliczności świadczących o
    demoralizacji nieletniego, w szczególności naruszanie zasad współżycia
    społecznego, popełnienie czynu zabronionego, systematyczne uchylanie się
    od obowiązku szkolnego lub kształcenia zawodowego, używanie alkoholu lub
    innych środków w celu wprowadzenia się w stan odurzenia, uprawianie
    nierządu, włóczęgostwo, udział w grupach przestępczych, ma społeczny
    obowiązek odpowiedniego przeciwdziałania temu, a przede wszystkim
    zawiadomienia o tym rodziców lub opiekuna nieletniego, szkoły, sądu
    rodzinnego, Policji lub innego właściwego organu.
    § 2. Każdy, dowiedziawszy się o popełnieniu czynu karalnego przez
    nieletniego, ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym sąd rodzinny lub
    Policję.
    § 3. Instytucje państwowe i organizacje społeczne, które w związku ze
    swą działalnością dowiedziały się o popełnieniu przez nieletniego czynu
    karalnego ściganego z urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o
    tym sąd rodzinny lub Policję oraz przedsięwziąć czynności niecierpiące
    zwłoki, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów popełnienia
    czynu.

    i w zasadzie trudno jest wyciągnąć wniosek, że uprawianie seksu jest
    demoralizacją o ile zeznania nieletnich którzy ukończyli 15 lat są
    zgodne, że żadne z nich nie było zmuszane przez kogokolwiek.
    Moim zdaniem regulaminowy zakaz przebywania w pokoju u osób przeciwnej
    płci w określonych godzinach zagrożone upomnieniem - jest właściwe. Po 5
    upomnieniach rozmowa wychowawcza, ale surowiej karać tylko za to, że
    kolega lubi koleżankę i odwrotnie, to już za daleko idące.

    i jeszcze ustawa o dowodach osobistych:
    Przepisy karne
    Art. 79. Kto:
    [...]
    2) zatrzymuje bez podstawy prawnej cudzy dowód osobisty,

    jak się ma do tego art. pozostawianie dowodu tożsamości na portierni lub
    u wychowawcy przez osoby odwiedzające mieszkańca internatu ?
    Jakie prawo do legitymowania ma pracownik oświatowy - wychowawca ?

    Prawny problem legitymowania rozwiązuje zatrudnienie ochrony z
    legitymacją [ustawa o ochronie osób i mienia]:
    Art. 36. 1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i
    mienia ma prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;

    Art 2 [...]
    6) pracownik ochrony - osobę wpisaną na listę kwalifikowanych
    pracowników ochrony fizycznej lub kwalifikowanych pracowników
    zabezpieczenia technicznego, i wykonującą zadania ochrony w ramach
    wewnętrznej służby ochrony albo na rzecz przedsiębiorcy, który uzyskał
    koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług
    ochrony osób i mienia, *lub osobę wykonującą zadania ochrony, w zakresie
    niewymagającym wpisu na te listy, na rzecz przedsiębiorcy, który uzyskał