eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSędziowie i prokuratorzy odpowiedzą za zbrodnie sądowe w stanie wojennym › Re: Sędziowie i prokuratorzy odpowiedzą za zbrodnie sądowe w stanie wojennym
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sędziowie i prokuratorzy odpowiedzą za zbrodnie sądowe w stanie
    wojennym
    Date: Tue, 19 Mar 2019 17:52:22 +0100

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >https://wpolityce.pl/historia/438612-sedziowie-i-sl
    edczy-odpowiedza-za-zbrodnie-stanu-wojennego
> [...]

    >wprowadzeniu stanu wojennego i protestowały przeciwko komunistycznym
    >władzom.

    >Komisja zwróciła się do sądów dyscyplinarnych o odebranie immunitetów
    >siedmiu byłym sędziom i prokuratorom, a co za tym idzie możliwość
    >pociągnięcia ich do odpowiedzialności karnej. Wskutek ich działań co
    >najmniej kilkanaście 10 osób zostało bezprawnie skazanych za opozycją
    >działalność wobec PRL-owskich władz. Surowe wyroki więzienia i
    >przetrzymywanie w areszcie złamały życie wielu pokrzywdzonych. Wśród
    >nich byli nawet nieletni uczniowie szkół średnich.

    Cos w tym moze jest, chociaz ... oni tam chyba jakas podstawe prawna
    mieli.
    Ale prokurator Piotrowicz jest na liscie ?

    No ale co sobie pomysla obecni sedziowie ... takze ci z pisowskiego
    nadania :-)

    > Sprawiedliwość nie jest rychliwa, ale nadszedł czas, aby była
    > wymierzalna. Jest rzeczą znamienną, że ci, wobec których toczyć będą
    > się postępowania dyscyplinarne to dwaj sędziowie Sądu Najwyższego, a
    > jeden z nich orzekał w SN jeszcze do końca ubiegłego roku.

    No coz, podejrzewam ze prawie wszyscy sedziowie SN komunistyczny
    epizod mieli, z racji wieku.
    No moze jak ktos byl od spraw cywilnych czy rodzinnych, to sie jakos
    uchronil.

    Ale mozna jeszcze spytac gdzie byl Ziobro w 1990 czy 91 - czemu nie
    uszanuje woli suwerena :-)

    >O politycznej dyspozycyjności sędziów, których dotyczą wnioski o
    >uchylenie immunitetu, świadczą wystawiane im w latach 1982-1984
    >służbowe opinie. Byli prawdziwymi ,,żołnierzami" komunistycznego
    >reżimu
    >Zawierają liczne uwagi w rodzaju: ,,w okresie stanu wojennego wyraził
    >pełną gotowość do obrony zdobyczy socjalizmu", ,,z powodzeniem
    >realizuje w praktyce wskazania partii w dziedzinie umacniania
    >praworządności i porządku", ,,w pełni popiera politykę partii i rządu,
    >co w szczególności wykazał w okresie stanu wojennego w kraju", ,,z
> [...]

    A Piotrowicz co ma wpisane ?

    >Prokurator Wojskowej Prokuratury Garnizonowej w Koszalinie zdecydował
    >o aresztowaniu uczniów, z których dwóch było nieletnich. Zażądał dla
    >nich kar po trzy lata więzienia. Sąd uznał, że cała trójka poniżała
    >naczelny organ państwa, mimo że Wojskowa Rada Ocalenia Narodowego nie
    >była takim organem.

    Hm ... nie byla, czy po glebokiej analizie zapisow Konstytucji okazala
    sie bezpodstawna ?
    Nie pamietam ... ale jakos ja powolano ...

    A w ogole byl taki artykul w owczesnym kodeksie ?
    Jakis taki niesocjalistyczny ...

    >Na rok pozbawienia wolności Sąd Pomorskiego Okręgu Wojskowego skazał
    >również młodego robotnika, który na murze zakładu pracy w Kołobrzegu
    >napisał: ,,Precz z Juntą", ,,Solidarność", ,,Precz z komunizmem",
    >,,Śmierć PZPR". Sąd uznał, że oskarżony ,,lżył ustrój Polskiej
    >Rzeczypospolitej Ludowej i jej naczelne organy" oraz ,,nawoływał do
    >obalenia władzy".

    Taaa ... o tych zamknietych bez wyroku, to nikt sie nie upomni ...

    > Wiedziałem, że ci sędziowie nie byli na tyle silni, by odmówić
    > wykonania rozkazu. Byli niewolnikami tego systemu, ale czas niewoli
    > się skończył, ale sędziowie nie ponieśli żadnych konsekwencji. Nie
    > chcę zemsty, nie pragnę dla nich wyroków, ale powinni mieć poczucie,
    > że uczestniczyli w czymś złym.

    Taa .. racja w tym jest, ale
    -a byli tacy co odmowili wykonania rozkazu ?

    -zachowac bilingi z 2019 - kto tam komu co rozkazuje :-)

    J.