  • 1. Data: 2008-08-26 08:08:54
    Temat: Samowola budowlana - krata, dodatkowe drzwi - przepisy p.poż., przedawnienie?
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    Witam,

    w zwiazku z ostatnimi zmianami w kwestii wlasnosci budynkow
    mieszkalnych, nasza spoldzielnia sie nagle obudzila, ze stan faktyczny
    (pomontowane kraty na korytarzach, zabudowane czesci korytarzy +
    drzwi, zabudowane balkony itp. itd.) jest niezgodny z planami. Nie
    wazne, ze zdecydowana wiekszosc mieszkancow na takie zmiany miala
    zgode spoldzielni - ta zamiast dostosowac plany, zrzuca
    odpowiedzialnosc na mieszkancow i nakazuje dostosowac stan faktyczny
    do planow. Spoldzielnia przy tym upiera sie, ze zadnej zgody nie bylo,
    zadna zmiana w planach nie zostala naniesiona.

    Powoluje sie przy tym na przepisy p.poz. (np. krata otwiera sie do
    wewnatrz, zamiast na zewnatrz i nie posiada zamka zatrzaskowego - co
    nawiasem mowiac jest absurdem).

    Czy ktos sie orientuje, czy istnieje jakis okres przedawnienia?
    Wiekszosc z tych zmian miala miejsce 15-20 lat temu. Moze przepisy
    p.poz. sie zmienily po tym czasie? W koncu prawo nie dziala wstecz, a
    strazacy i tak nie forsuja mieszkan od strony drzwi (wszak czesto
    montuje sie jakies antywlamaniowe drzwi Gerdy za 10+tys zl, przy
    ktorych taka krata jakby z zapalek byla zbudowana), a atakuja od razu
    od strony okien.
    --
    Olleo

  • 2. Data: 2008-08-26 10:12:53
    Temat: Re: Samowola budowlana - krata, dodatkowe drzwi - przepisy p.poz., przedawnienie?
    Od: "Andy" <d...@d...de>

    "Olleo" <o...@t...pl> pisze

    > Powoluje sie przy tym na przepisy p.poz. (np. krata otwiera sie do
    > wewnatrz, zamiast na zewnatrz i nie posiada zamka zatrzaskowego - co
    > nawiasem mowiac jest absurdem).

    Nie zycze Ci, abys musial sforsofac takie drzwi podczas pozaru w nocy, gdy
    padnie swiatlo i klatka bedzie totalnie zadymiona. Wtedy dowiesz sie (ale
    niestety nie przekazesz tego dalej), dlaczego to nie jest absurdem.

    Andy

  • 3. Data: 2008-08-26 10:25:51
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Nie zycze Ci, abys musial sforsofac takie drzwi podczas pozaru w nocy, gdy
    > padnie swiatlo i klatka bedzie totalnie zadymiona. Wtedy dowiesz sie (ale
    > niestety nie przekazesz tego dalej), dlaczego to nie jest absurdem.

    ja to kumam, ale absurdem nie jest sam pomysl zamku zatrzaskowego, a
    polaczenie tego z krata - wszak idea kraty polega na mozliwosci
    przelozenia lapy na druga strone, gdzie jest tylko klamka.

    To jednak nie odpowiada na moje pytanie. O przedawnieniu samowoli
    budowlanej juz znalazlem - po 5 latach jest przedawniona. Ale co z
    przepisami ppoz? Od kiedy jest w nich cos o zamku zatrzaskowym, czy
    kierunku otwierania drzwi?
    --
    Olleo

  • 4. Data: 2008-08-26 12:14:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olleo pisze:

    > ja to kumam, ale absurdem nie jest sam pomysl zamku zatrzaskowego, a
    > polaczenie tego z krata - wszak idea kraty polega na mozliwosci
    > przelozenia lapy na druga strone, gdzie jest tylko klamka.

    Kwestia odpowiedniego osłonięcia klamki.

  • 5. Data: 2008-08-26 12:20:16
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Kwestia odpowiedniego os?oni?cia klamki.

    Czyli generalnie calkowita zabudowa kraty, ktora staje sie od tego
    momentu w pelni zabudowana sciana i drzwiami.
    --
    Olleo

  • 6. Data: 2008-08-26 13:49:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisał

    > Czyli generalnie calkowita zabudowa kraty, ktora staje sie od tego
    > momentu w pelni zabudowana sciana i drzwiami.

    Nie.

  • 7. Data: 2008-08-26 13:54:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisal

    > Nie wazne, ze zdecydowana wiekszosc mieszkancow na takie zmiany
    > miala zgode spoldzielni

    Maja na to dokumenty?

> [...]
    > nawiasem mowiac jest absurdem).
    >
    > Czy ktos sie orientuje, czy istnieje jakis okres przedawnienia?

    Myslisz, ze prawa fizyki sie przedawniaja? Albo zachowania ludzi
    w panice? Albo smiertelnosc ludzi uwiezionych w pozarze juz nie
    obowiazuje?

  • 8. Data: 2008-08-26 14:51:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olleo pisze:

    > Czyli generalnie calkowita zabudowa kraty, ktora staje sie od tego
    > momentu w pelni zabudowana sciana i drzwiami.

    Bzdura.

  • 9. Data: 2008-08-26 15:56:44
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Bzdura.

    Fajnie, ale przydaloby sie wiecej szczegolow =)
    --
    Olleo

  • 10. Data: 2008-08-26 16:30:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olleo pisze:

    > Fajnie, ale przydaloby sie wiecej szczegolow =)

    Zatrudnij projektanta. Ja gratis pracować nie będę.