    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sad pracy a ksh-kompromitacja
    Date: Thu, 30 Oct 2003 18:25:13 +0100

    On 2003-10-29 08:08, lablador wrote:
> [...]

    Sytuacje masz patową - ja bym zaczął od wspólników - powinni się
    zgromadzić (przymusić ich powinien sąd, ale nie pracy) i powołać nowy
    zarząd, ponieważ ten co jest nie reprezentuje spółki;
    Jeżeli masz jakies pismo, że z braku reprezentacji cos tam i coś tam
    (np. odroczenie) to możesz się nim podeprzeć.

    Chyba, że znajdziesz coś, co pozwoli ominąć wpis, że reprezentacja jest
    łączna. Być może da się wykazać, że nie musi być łączna jak jest jeden
    członek zarządu. Pogrzeb w sieci, ksh, orzecznictwie - może ktoś ci
    pomoże, bo miał coś podobnego. Moim zdaniem wspólnicy mają na podstawie
    umowy spółki prawo powołać zarząd jednoosobowy - i ten zarząd nie mógłby
    zgłosic wpisu do rejestru, gdyby zapis o reprezentacji łacznej (dot.
    starego zarządu) był ważniejszy niż umowa spółki. A skoro tu może, to
    gdzie indziej też, jak mniemam.

    Rejestr jest księgą wiary publicznej i każdy ma dostep do wypisu, ale i
    do umowy - być może zapis w umowie jest ważniejszy. Należy go mieć i
    przedstawiać (o ile jeszcze nie masz).

    Masz prawo powoływać się na to, co jest w rejestrze - jeżeli jest tam
    dwóch członków i rep. łączna, a pełnomocnictwa udziela jeden, to jest
    nieważne.
    Poszukałbym wszystkich możliwych kar i grzywien dla wspólników i zarządu
    (byłego i becnego) za niezgodność stanu faktycznego z rejestrowym.

    Pisałbym pisma do rejestru, by jak się to kolokwialnie mówi "nasrać" i
    mieć papiery z prezentatami - im więcej makulatury, tym lepiej.
    Pełnonocnika oskarżyłbym (to bym jeszcze przemyślał) o posługiwanie się
    sfałszowanym pełnomocnictwem (chodzi o fałsz intetelektualny, a nie
    podrobienie - mam nadzieję, że oczywiste, bo dla przynajmniej połowy
    sędziów i prokuratorów oczywiste to nie jest) - i jemu też bym n...,
    gdzie się da.

    Tyle, że to wszystko wymaga wiele pracy. Nie licz na rozsądek sądu, bo
    może mieć kłopot nawet z odróżnieniem wspólnika od czł. zarządu.
    Dobre pytanie, kto jest wspólnikiem - jeżeli ktoś, kto pije koniak z
    funkcjonariuszami/organami to cienko.

    Pzdr: Catbert, EHRM