  • 1. Data: 2003-05-07 07:36:00
    Temat: Rozwod - oplaty
    Od: nmta <n...@w...pl>

    Witam,

    moje pytanie pewnie pojawilo sie juz na liscie ale nie moge znalez na
    nie odpowiedzi...

    jakie sa oplaty przy skladaniu w sadzie pozwu o rozwod?
    jakich kosztow moge sie spodziewac...

    pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2003-05-07 09:59:14
    Temat: Re: Rozwod - oplaty
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Od 100 do 600 zł.
    W przypadku który znam wyniosło to 100 zł.
    Sąd w Lublinie, zeszły tydzień.

    g a v r o n

  • 3. Data: 2003-05-07 11:51:46
    Od: nmta <n...@w...pl>

    In article <b9al9u$apm$1@szmaragd.futuro.pl>, i...@H...data.pl
    says...

    > Od 100 do 600 zł.
    > W przypadku który znam wyniosło to 100 zł.
    > Sąd w Lublinie, zeszły tydzień.
    >
    > g a v r o n
    >
    > Użytkownik "nmta" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    a od czegp zalezy czy to 100 czy 600 zl ?

    pzdry
    tomek

  • 4. Data: 2003-05-07 12:54:56
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "nmta" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > a od czegp zalezy czy to 100 czy 600 zl ?

    Nie mam pojęcia. Chyba od subiektywnej opinii pracownika sądu który się tym
    zajmuje. Czyta wniosek i myśli ile on/ona może zapłacić. Jeżeli wniosek jest
    kobiety która pisze, że ma męża alkoholika który ją bije i przepuszcza
    wszystkie pieniądze to napewno 100. Jeśli to wniosek mężczyzny to obawiam
    się że drożej.

    Pozdrawiam

    g a v r o n

  • 5. Data: 2003-05-07 14:53:35
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23$$$@$$$tenbit.pl>

    'g a v r o n' wyklawiaturzył/a w niusie
    b9avle$jpr$...@s...futuro.pl taką oto treść:

> [...]
    | wniosek jest kobiety która pisze, że ma męża alkoholika który ją bije i
    | przepuszcza wszystkie pieniądze to napewno 100. Jeśli to wniosek

    Na dzien dobry jest 600 zl (zakres 30 - 600 zl). Oczywiscie jak zawsze,
    mozna wnioskowac o zwolnienie od kosztow.
    Dziwi mnie przypadek o ktorym piszesz (100 zl). Moze to jacys biedni
    studenci? Norma jest 600. Klasyczna argumentacja sadu: decyzja o rozwodzie
    nie jest sprawa nagla, wiec powod moze sie do rozwodu przygotowac
    finansowo wczesniej/systematycznie. Zreszta wysokosc wpisu tymczasowego w
    sprawach rozwodowych nie byla zmieniana od 96 r.

    Dochodzi ok. 50 zl na oplate administracyjna ("na znaczki").

    Ponadto w wyroku sad orzeka o wpisie koncowym. I tu jest dopiero pole do
    popisu dla sedziow. 1000, 2000, 3000 zl. Zalezy jak lezy. Oczywiscie wpis
    tymczasowy zawiera sie w tej kwocie.
    Sad takze orzeka kto ma koszty tego wpisu poniesc.

    ->piotr

    ps. co szkodzi przejsc sie do wydzialu rodzinnego w Sadzie Okregowym i
    zapytac?