  • 1. Data: 2006-03-24 10:33:12
    Temat: Rozwód ciąg dalszy - po prześmianiu wątku
    Od: "Finger" <f...@d...net>

    Trochę się powtórzę z poprzedniego wątku, ale został chyba
    delikatnie zlany przez maila i inne takie. Doszło jednak kilka
    dodatkowych pytań (patrz niżej)

    Niestety po głowie zaczęła mi chodzić myśl o rozwodzie. Powoli mam
    dosyć bycia poniewieraną maszynką do zarabiania pieniędzy.
    Generalnie z żoną mi się nie układa. Codziennie jakieś potyczki
    słownie, co jakiś czas większa awantura (bez rękoczynów, ale bywa
    głośno). Żona powiedziała że mi nie popuści i będzie chciała
    mnie zniszczyć za wszelką cene, łącznie z braniem alimentów na
    siebie. Ponieważ czuję że lekko nie będzie (rozwód za obupólną
    zgodą, bez orzekania o winie), tylko bitwa bez pardonu na wszelkie
    możliwe sposoby, mam kilka pytań:

    1. Jakie są podstawy do orzeczenia winy/niewinoości współmałżonka

    Czy jeżeli jestem stosunkowo normalny - nie piję, nie biję,
    zapewniam byt materialny to jestem OK? Czy też sąd zawsze powie że
    be bo jestem facet? Jak dowieść swojej niewinoości w takiej sprawie.
    Czy to że są kłótnie dowodzi winy? Kłótnie inicjowane przez obie
    strony.

    2. Żona ma meldunek tymczasowy w innym mieście

    Do którego sądu złożyć pozew - tam gdzie jest zameldowana na
    stałe czy tymczasowo? A może tam gdzie ja jestem zameldowany (czy
    istnieje wogóle taka opcja??)

    3. Czy jest sens brać adwokata?
    4. Jak wygląda sprawa alimentów?

    Nie odżegnuję się od płacenia alimentów na dziecko. Ale nie chcę
    płacić na nieroba. Żona skończyła studia, właśnie kończy staż.
    Nigdy nie pracowała zarobkowo poza stażem. Do pracy normalnej też
    się nie wybiera (niby szuka, ale niestety nie raz widziałem ludzi
    którzy udają że szukają - to ten typ).

    Jakie ma szanse na alimenty dla siebie? Jakie alimenty przeciętnie
    się płaci przy zarobkach 3200 netto?

    5. Żona zapowiedziała że za wszelką cenę będzie starała się
    utrudnić mi kontakty z dzieckiem

    Jak z tym walczyć?

    6. Żona nie ma kochanka, ja nie mam kochanki (no i raczej brak podstaw
    do podejrzeń dla obu stron)

    7. Żona w czasie studiów wychowywała dziecko, ja studiowałem i
    pracowałem (obydwoje dziennie). Obecnie ja jeszcze kończę studia,
    żona skończyła rok temu (miałem w sumie rok przerwy przez pracę,
    później wzowiłem). Podobno takie rzeczy potrafią wpłynąć na
    decyzję sądu (że niby kobieta stratna bo miała utrudnione studia) -
    jak to jest?

    8. Jak sąd traktuje nagrania rozmów na odtwarzacz MP3/dyktafon
    (wyzwiska o chamów/nierobów (sic)/dzieciorobów itp)

    9. Jak jest z powoływaniem świadków? Kiedy świadek jest wiarygodny
    a kiedy niewiarygodny. Jak można podważyć wiarygodność świadka?
    Czy koleżanka żony może być świadkiem?

    10. Zdarzało się że nie mogąc wytrzymać napięcia (a nie chcąc
    doprowadzić do rękoczynów - a czasem niewiele mi brakowało)
    wychodziłem po prostu z mieszkania i szedłem spać do siostry (pora
    wieczorna). Czy jest to jakiś argument obciążający moją osobę?
    (proszę nie pisać że oskarży mnie o kazirodztwo - powód jak
    wyżej)

    11. Czy żona może sobie po prostu zmyślić że się nad nią
    znęcam, czy potrzebuje jako poparcie wyroku sądu, zeznań świadków
    (powiązanie z pytaniem 9), zgłoszeń na policję itp.

    Na razie nie jestem 100% przekonany, ale chcę wiedzieć na
    przyszłość z czym to wszystko się wiąże. Mam nadzieję że może
    żona się zmieni, ale wytrzymałem już 5 lat i szóstego raczej nie
    dam rady.

    Proszę o w miarę konkretne odpowiedzi. Nie róbcie sobie też z tego
    jaj.

    Dzięki z góry za wszystkie konkretne odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 2. Data: 2006-03-24 11:59:36
    Temat: Re: Rozwód ciąg dalszy - po prześmianiu wątku
    Od: "Janusz Ch." <j...@k...net.pl>

    Poprzedniego prześmianego watku nie czytałem, nie wiem co Ci tam napisali,
    mniejsza o to.
    Wejdz na stronę: www.tata.pl poszukaj tam forum ( trzeba sie troche
    namęczyć ) resztę zobaczysz sam.

    pozdro
    Janusz

  • 3. Data: 2006-03-24 12:07:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    nie wchodz do domu bez wlaczonego dyktafonu!

    P.

  • 4. Data: 2006-03-24 13:00:30
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości news:1143196392.576409.252380@g10g2000cwb.googlegrou
    ps.com
    użytkownik *Finger* napisał(a):

    > 2. Żona ma meldunek tymczasowy w innym mieście

    O ile się nie mylę, Sąd właściwy dla ostatniego wspólnego miejsca
    zamieszkania. Proszę sprostować, jeśli jest inaczej

    > 3. Czy jest sens brać adwokata?

    Jeśli spodziewasz ciężkiej przeprawy, a wszystko na to wskazuje i nie
    czujesz się na siłach samodzielnie stawić czoła, to tak.

    > 4. Jak wygląda sprawa alimentów?

    Na dziecko - sprawa oczywista. Na żonę - tutaj przesądzić może sprawa winy.

    > 5. Żona zapowiedziała że za wszelką cenę będzie starała się
    > utrudnić mi kontakty z dzieckiem

    Standardowa procedura, a raczej proceder. Jeszcze w pozwie rozwodowym
    zawarłbym wniosek o zabezpieczenie powództwa, albo taki wniosek złożyłbym
    zaraz po nim. Jeśli zdecydujesz się na adwokata, to powinien w tym pomóc, a
    właściwie zrobić to za Ciebie

    > 8. Jak sąd traktuje nagrania rozmów na odtwarzacz MP3/dyktafon
    > (wyzwiska o chamów/nierobów (sic)/dzieciorobów itp)

    Sąd ma swobodę w ocenie dowodów. Może je przyjąć, a może je spuścić

    > Czy koleżanka żony może być świadkiem?

    Oczywiście. I spodziewaj się, że będzie to świadek lojalny wobec żony, a nie
    obiektywnej prawdy. Jeśli Ci to poprawi samopoczucie możesz żądać składania
    zeznań przez świadka pod przysięgą. Jeśli zełga, Twoja w tym głowa jak to
    wykorzystasz.

    > 11. Czy żona może sobie po prostu zmyślić że się nad nią
    > znęcam, czy potrzebuje jako poparcie wyroku sądu, zeznań świadków
    > (powiązanie z pytaniem 9), zgłoszeń na policję itp.

    Zeznać można wszystko. Kwestia żeby to jeszcze było jakoś udowodnione. Uwaga
    na "świadków" takich sytuqacji.
    BTW, masz tyle wątpliwości, że chyba jednak będzie Ci potrzebny adwokat.

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2006-03-24 13:18:07
    Temat: Re: Rozwód ciag dalszy - po przesmianiu watku
    Od: "Finger" <f...@d...net>

    No to moze bardziej obrazowo:

    1. Ja zameldowany na stale w Przemyslu
    2. Zona zameldowana na stale w Krosnie
    3. Mieszkamy razem w Krakowie na ul. Nieprostej
    4. Zona zameldowana tymczasowo dwie przecznice dalej na ulicy Prostej
    u kolezanki
    5. Nie mam meldunku tymczasowego (tylko staly w Przemyslu)

    No i gdzie ten pozew zlozyc?

    P.S.

    Miasta i ulice wymyslone na poczekaniu tylko w celu zobrazowania
    sytuacji

  • 6. Data: 2006-03-24 14:38:37
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości news:1143206287.814919.258750@t31g2000cwb.googlegrou