  • Data: 2007-10-02 13:48:55
    Temat: Re: Rozliczenie ze Skarbowym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Ewa Maciejewska wrote:
    > Witam,
    > otrzymałam pismo od Skarbówki żeby rozliczyć się skąd wzięłam pieniądze
    > na mieszkanie, kupione w czerwcu 2002 roku, drugie kupione w 10.2006
    > roku (tu to nie problem bo ze sprzedaży poprzedniego M miałam pieniądze
    > na następne) i samochód kupiony w zeszłym roku.
    > Nie bardzo mam dokumenty żeby to udowodnić. Pieniądze były z
    > oszczędności rodziców.
    > Wiem, że przy rozliczeniu podatkowym dokumenty należy trzymać 5 lat.
    > Czy w takim wypadku również?
    > A co jeśli nie, a ja nie mam dokumentów?
    > Będę wdzięczna za pomoc.
> [...]

    Ile i kiedy przekazali ci rodzice i w jakiej formie.
    Czy to była gotówka, czy przelew bankowy.
    Czy jesteś w stanie to w jakikolwiek sposób uprawdopodobnić?

    W jaki sposób zapłaciłaś za to mieszkanie? gotówką, przelewem, czy te
    pieniądz były na twoim koncie, jest jakiś ślad po nich.
    Co masz na wyciągach z 2002 roku?

    5 lat od końca roku, czyli zdążyli rzutem na taśmę.

    Sądzę, że US w darowizny od rodziców przy dobrych układach uwierzy, ale
    czeka cię zapłacenie podatku od darowizny plus odsetki. W zależności od
    tego ile to było wyjdzie ewentualnie kilka tysięcy,