  • Data: 2007-10-02 14:08:02
    Temat: Re: Rozliczenie ze Skarbowym
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ewa Maciejewska" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fdt1pk$cjl$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Witam,
    otrzymałam pismo od Skarbówki żeby rozliczyć się skąd wzięłam pieniądze na
    mieszkanie, kupione w czerwcu 2002 roku, drugie kupione w 10.2006 roku (tu
    to nie problem bo ze sprzedaży poprzedniego M miałam pieniądze na następne)
    i samochód kupiony w zeszłym roku.
    Nie bardzo mam dokumenty żeby to udowodnić. Pieniądze były z oszczędności
    rodziców.
    Wiem, że przy rozliczeniu podatkowym dokumenty należy trzymać 5 lat.
    Czy w takim wypadku również?
    A co jeśli nie, a ja nie mam dokumentów?
    Będę wdzięczna za pomoc.
    EM

    Dokumenty to chyba trzeba trzymać przez kilka pokoleń :( W Polsce nigdy nic
    nie wiadomo)
    bardziej na serio
    Jeśeli Twoi Rodzice trzymali te pieniadze na koncie w banku to mozna to
    sprawdzić wtedy bedziesz mieć tylko jakąś karę za niezgłoszenie darowizny
    (trzeba sprawdzić czy Ty czy Rodzice-nie wiem) .Ale to nie rozwiązuje
    zupełnie problemu -bo sprawdzą rodziców i oni będą musieli wykazac skad
    mają pieniądze
    Jeśli jednak trzymali kasę pod poduszką to będziesz musiała dopłacić 75% do
    mieszkania i samochodu :(.