    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Równi i równiejsi wobec prawa.
    Date: Thu, 1 Oct 2015 12:20:53 +0200

    Użytkownik "marsel" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Członek zarządu w pewnym powiecie został złapany przez policję jak
    >prowadzi samochód pod wpływem alkoholu. Traci z tego co wiem prawo
    >jazdy, policja jednak występuje do prokuratury o warunkowe umorzenie
    >sprawy. Prokuratura przychyla się do wniosku i kieruje sprawę do
    >sądu.
    >Jeżeli sąd przyklepie to o co wnioskuje policja i prokurator, to
    >rozumiem, że gość nie poniesie więcej żadnych konsekwencji, zgadza
    >się?

    Grzywna/nawiazka czy inna oplata moze chyba przy tym byc.
    Az tak wiele od miesiaca w zawiasach na rok to sie chyba nie rozni -
    tylko tylko, ze przez pare lat moze pisac "niekarany".

    >To mam w takim razie dwa pytania.
    >1. Czy ja jako zatroskany obywatel mam jakieś prawo/możliwości
    >odwołać się od takiego przebiegu sprawy żeby go jednak potraktowano
    >jak każdego innego?

    Raczej nie. Ale przez gazete - kto wie ...
    Ale kazdy ma prawo byc tak potraktowany ... o ile sie sadowi spodoba
    :-)

    >2. Czy mogę jakoś oficjalnie uzyskać wszystkie uzasadnienie lub wgląd
    >w papiery żeby w przyszłości gdy mi zdarzy się taka wpadka też
    >skorzystać z takiego nadzwyczaj łagodnego potraktowania?

    Dla takiego pieniacza to uzasadnia inaczej :-)
    Pogadaj z papuga w przyszlosci - moze i ciebie da sie tak potraktowac,
    szczegolnie jak np biskup poreczy :-)

    A duzo wypil ? jak mial 0.21 czy 0.51 promila ...

    I popatrz co sie z ta wladza porobilo - dawniej to by w ogole sprawy
    nie bylo, albo by policjant na drodze zasalutowal, albo papiery
    pozniej poszly by do kosza, a Ty narzekasz na nierowne traktowanie ...

    J.