  • Data: 2015-10-01 11:59:31
    Temat: Równi i równiejsi wobec prawa.
    Od: marsel <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sytuacja jak najbardziej prawdziwa.

    Członek zarządu w pewnym powiecie został złapany przez policję jak
    prowadzi samochód pod wpływem alkoholu. Traci z tego co wiem prawo
    jazdy, policja jednak występuje do prokuratury o warunkowe umorzenie
    sprawy. Prokuratura przychyla się do wniosku i kieruje sprawę do sądu.
    Jeżeli sąd przyklepie to o co wnioskuje policja i prokurator, to
    rozumiem, że gość nie poniesie więcej żadnych konsekwencji, zgadza się?
    To mam w takim razie dwa pytania.
    1. Czy ja jako zatroskany obywatel mam jakieś prawo/możliwości odwołać
    się od takiego przebiegu sprawy żeby go jednak potraktowano jak każdego
    innego?
    2. Czy mogę jakoś oficjalnie uzyskać wszystkie uzasadnienie lub wgląd w
    papiery żeby w przyszłości gdy mi zdarzy się taka wpadka też skorzystać
    z takiego nadzwyczaj łagodnego potraktowania?