  • 131. Data: 2013-09-02 14:11:11
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Oczywiscie.
    > Powszechnie stosowaną metodą jest niedoprowadzanie sprawcy
    > do takiego pomysłu ;)

    A to niedoprowadzenie jest zgodne z prawem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 132. Data: 2013-09-02 14:13:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Właśnie "nie wiadomo" :)
    > Bo wrotki to chyba "pojazd nie dopuszczony do ruchu drogowego" :)

    A wózek inwalidzki jest dopuszczony? gdzie jest taka lista dopuszczeń?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 133. Data: 2013-09-02 17:09:56
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z desk
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "hikikomorisan" <h...@a...pl> wrote in message
    > Ale ustepowanie miejsca moglo miec miejsce np. tak:
    > rowerzystka dojezdza, zwalnia, zeby ustapic miejsca, i dostaje w plery.
    > Czyli zachowala sie jak nalezy ale pieszy przytorbil jej z dechy.
    > Pieszy to pieszy, deska to deska.
    > Ma ustapic pieszemu. Nie desce. MA nie uszkodzic pieszego. Nie deski.

    reductio ad absurdum: pieszego a nie jego ubran, wiec w sumie moze jechac
    na czolowke jezeli tylko nie rozerwie ubran i nie bedzie kontaktu z cialem

  • 134. Data: 2013-09-02 22:24:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

    > Po za tym nie mam obowiazku na DDR ustepowac pieszemu, ergo jak wejdzie czy
    > wtargnie to wymusza pierwszenstwo.
    >
    > Tak zrozumialem.

    Owszem, ale pisałeś o przypadku kiedy widoczny pieszy idzie
    ruchem jednostajnym.

    > A skoro wymusza - to znaczy, ze to jego wina, dostaje mandacik

    Jeszcze raz: wykroczenie nie implikuje wprost winy za wypadek.
    I co najmniej dwie kategorie, czyli umyślność i niemożność
    zapobieżenia mogą stanowić powód orzeczenia o winie wcale
    nie tego, kto byłby winien jakby tych elementów nie było.
    To NIE POWODUJE uchylenia odpowiedzialności za wykroczenia
    rzecz jasna, ale co innego za wypadek.

    > Czytam to co na grupie "rower na DDR nie ma obowiazku ustepowac, to pieszy ma
    > obowiazek ustepowac".

    Na własne potrzeby nazywam to "syndromem trawniczka".
    Nazwa stąd, że taki sposób rozumowania widziałem po raz pierwszy
    na .samochody, z uzasadnieniem, że skoro PoRD (uprzednio KD) nie
    przewiduje zakazu parkowania na trawniku, to można na trawniku
    parkować bez ryzyka mandatu.
    Następnym krokiem jest teza, że można podczas jazdy zastrzelić
    kogoś, też bezkarnie, bo przecież w PoRD nic nie ma na temat
    strzelania ;)

    Sprawa jest prosta: obowiązek ustąpienia nie powoduje
    uchylenia odpowiedzialności za czyn umyślny.
    Ten zaś "podlega" zarówno karnie (zamach na zdrowie lub
    mienie) jak i cywilnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 135. Data: 2013-09-02 22:29:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Eeeee? JAk chcesz pograc na harfie a nie masz harfy ale wiesz, ze z drewna to
    > rozciagasz struny miedzy drzewami ;)

    Sąd wykaże się "doświadczeniem życiowym", każe harfę przytargać
    i zaproponuje zagranie lotu motyla. Albo sonaty księżycowej.
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 136. Data: 2013-09-02 22:29:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Sep 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jak sobie wyobrażasz, że jakiś Nowak przytrzymuje Kowalskiego wbrew
    > jego woli?
    > ''
    > Czyli jak Nowak wie, że Kowalski, to już sorry, nie przetrzymuje.

    No to mnie zażyłeś, wycofuję się rakiem :>

    pzdr, Gotfryd

  • 137. Data: 2013-09-02 22:31:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A to niedoprowadzenie jest zgodne z prawem?

    Możesz jeszcze raz przeczytać i rozważyć wniosek?

    pzdr, Gotfryd

  • 138. Data: 2013-09-02 22:33:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Sep 2013, Liwiusz wrote:

    > Tylko przy założeniu, że grający w piłkę rzeczywiście mógł nie przewidywać
    > obecności samochodu tamże.

    Na przykład na chodniku.

    > A, jak już zostało ustalone ;), pieszy ma obowiązek spodziewać się roweru na
    > każdym chodniku.

    Kiedy nie ma znaczenia, bo przecież ten rower mu miejsca ustąpi ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 139. Data: 2013-09-02 22:44:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A wózek inwalidzki jest dopuszczony?

    Wózek inwalidzki nie "przekwalifikuje" prowadzącego na kierującego.
    Poruszający się wózkiem jest pieszym, podobnie jak osoba prowadząca
    rower.
    Z tym, że jest to JEDYNY wyjątek traktowania dorosłej osoby "jadącej"
    jako pieszego (drugim i ostatnim jest dziecko do lat 10 na rowerze).

    Nim wyskoczysz z kolejnym pomysłem (bo coś tak czuję), to ostrzegam,
    że akcie prawnym jak niżej jest wyraźne zastrzeżenie graniczne
    dla pojazdu *silnikowego* (coś podobnie jak dla roweru, tylko
    limit inny).

    > gdzie jest taka lista dopuszczeń?

    A gdzieżby miała być?
    W ustawie PoRD.
    Może byś ją kiedyś przeczytał?
    Tak na początek art.1 i art.2, "na początek" wystarczy, no powiedzmy
    na potrzeby ww problemu.

    pzdr, Gotfryd

  • 140. Data: 2013-09-02 22:45:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Kiedy nie ma znaczenia, bo przecież ten rower mu miejsca ustąpi ;>

    5-latek też? :)

    --
    Liwiusz