    From: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Roszczenia spadkowe
    Date: Mon, 07 Jan 2002 16:40:00 +0100

    KRZEM wrote:

    > Wtedy zmniejszy się Twoj udzial spadkowy i zachowek po nim i to w stopniu
    > znacznym - po pierwsze przez wejście lwiej częsci jego majątku do majątku
    > wspolnego, po drugie poprzez to, że małżonek dziedziczy od 1/4 do 1/2
    > spadku - w zaleznosci od liczby dzieci.

    > Tu Reg ma racje - jeśli od ogłoszenia testamentu nie upłynęły 3 lata to
    > możesz zgłosić swoje roszczenie o zachowek - to jest skomplikowana sprawa i
    > znów rację ma Reg, że powinieneś wtedy pójść raczej do adwokata.
    >
    > Marcin.

    No dobrze, a co jezeli np. obdaruje kogos (konkubine np.) czy
    wspolpracownika w prowadzonym zakladzie) jakims duzym majatkiem ?

    czy mam prawo roscic sobie rekompensaty z tego tytulu ?

    jaki jest podatek od zachowku ?

    Janusz 'Kali' Kaliszczak........mailto:k...@w...pl mailto:k...@w...pl
    'There are three types of people. Those who don't know what happened,
    those who wonder what happened, and people like us, that MAKE THINGS
    HAPPEN'