    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rostowski na wylocie.
    Date: Wed, 21 Aug 2013 12:04:13 +0200

    On Wed, 21 Aug 2013 11:13:26 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No coz, dyskusja byla, politycy widza sens, i ja im czesciowo
    >przyznaje racje.
    >Brak tych dotacji to skazanie sie na lapownikow w nowoczesnej postaci
    >:-)

    Przecież partię wesprą jej członkowie i sympatycy. Nie wesprą? No to
    dlaczego mają wspierać ją nie-członkowie i nie-sympatycy?
    A przez "łapowników w nowoczesnej postaci" rozumiesz p. Sawicką czy
    coś źle kojarzę? :)

    >Minie 50 lat, ropa sie skonczy, i tory znow beda potrzebne :-)

    to się zbuduje. Skoro w parę lat dało się w XIX wieku połączyć oceany
    w USA to chyba nie przerasta to możliwości XXI-wiecznej technologii?

    >Ta akurat nie wplywa na gospodarke :-)

    zatrudnienie iluś-tam urzędników zajmujących się kontrolą nie ma
    wpływu na gospodarkę? A niby skąd biorą się ich wynagrodzenia i koszty
    zorganizowania ich miejsc pracy?

    >A cholera wie, GD jakos nie chwali sie budzetem.

    można oszacować. Mamy 1388 km autostrad i 1107 km dróg ekspresowych.
    "Średni koszt kilometra budowanej w Polsce autostrady wynosi 9,6 mln
    euro - ogłosiła GDDKiA." (wg wyborczej z lutego). Nawet gdyby przyjąć
    jednakowy koszt autostrady i ekspresówki wychodzi... niecałe 24 mld
    euro, czyli ze 100 mld zł. Plus kilka, może kilkanaście mld zł na
    mosty.
    Do biliona jeszcze daleko, a przecież autostrady chyba spłacane są z
    opłat (czyli ponad kwoty z podatków).

    >I kupia sobie chinskie telewizory i niemieckie samochody, ktore inni
    >bezrobotni rodacy im ukradna. Z glodu :-)

    ja nie mam szklanej kuli, ale mamy fabryki samochodów i TV na terenie
    kraju. I nie sądzę, żeby pozostawienie pieniędzy w kieszeniach
    obywateli spowodowało zwzrost przestępczości i głodu. Wręcz
    przeciwnie.

    >To ja juz chyba wole im zrobic prace interwencyjne i niech buduja
    >autostrady. Recepta nawiasem mowiac Hitlera.
    ... który wywołał wojnę, bo inaczej musiałby ogłosić plajtę.
    A po paru latach, spustoszonych ziemiach i milionach zabitych ludzi
    przyszedł Adenauer, wprowadził walutę, której nie psuto, wolny rynek i
    po kilkudziesięciu latach Niemcy, które tę wojnę przegrały są pierwszą
    gospodarką w Europie.
    Ja jednak wolę wolny rynek niż socjalizm, także narodowy.

    >Ale w ramach losu rodziny powinienes odkladac na czarna godzine :-)

    ale przyznasz chyba, że łatwiej mi to będzie robić, jeśli co miesiąc
    będę miał do dyspozycji ok. 20% więcej?
    No i czy Cypryjczycy, którzy odkładali w BoC podzielają Twoje zdanie,
    że "instytucje finansowe" są lepsze niż samodzielne odkładanie?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Klienci-cypryjskich-
    bankow-straca-47-5-procent-swoich-depozytow-2900943.
    html

    >Pod warunkiem ze tak wrednie oszukal. A moze zarabiac 11000, tylko
    >prace stracic.

    aha. A kiedy nasz MinFin i rząd in corpore zarabiał ponad wydatki?

    >Bylo brac kredyty a nie oszczedzac :-P

    powiedz to rolnikom z początku lat 90-tych...

    >Tak czy inaczej - rzad ma za zadanie zapewnic funkcjonowanie panstwa
    >nawet w czasach kryzysu, i zrobil to nie doprowadzajac do rewolucji.
    >Przy pomocy ... umiarkowanego zadluzenia.

    to byłaby najprawdziwsza prawda... gdybyśmy spłacili dług i mówili o
    przeszłości.
    Uważasz, że kryzys się skończył i groźba rewolucji została zażegnana,
    choć bezrobocie rośnie od kilku lat
    (http://www.stat.gov.pl/gus/5840_677_PLK_HTML.htm), coraz więcej
    płacimy podatków (p. dzień wolności podatkowej), a zadłużenie rośnie?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski