    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rondo w lewo
    Date: Mon, 8 May 2017 14:17:02 +0200

    W dniu 30.04.2017 o 02:50, witek pisze:
    > Ale zaraz zacznie się flejm aż miło.
    >

    > Z uzasadnienia sądowego
    >
    > "Żaden z przepisów nie nakazuje sygnalizowania manewru wjazdu na
    > skrzyżowanie. Nie ma znaczenia czy jest to zwykłe skrzyżowanie, czy
    > rondo. Włączenie lewego kierunkowskazu na rondzie może zmylić innych
    > kierowców. Narusza to zasady ruchu prawostronnego. Zmiana kierunku

    Moim zdaniem, to tutaj brakuje jednej rzeczy:
    zdrowego rozsądku.
    1. Włączenie lewego kierunkowskazu może być pomocne, bo pokazuje, że
    jegomość zamierza tym rondem jeszcze kawałek pojechać, a nie tylko do
    najbliższego zjazdu. Równie dobrze może być też mylące, jak ktoś ma inną
    logikę rozumowania.
    2. Na pewno egzaminator się wygłupił
    3. Wysoki Sąd też jakoś mnie nie przekonuje tym uzasadnieniem. Mógł
    napisać krótko i na temat, a tym "naruszaniem zasad ruchu
    prawostronnego" do mnie nie przemawia.
    Jacek