    From: "oMULEc" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rocznik 81 bez studi a mam wezwanie izła sytuacje
    Date: Fri, 10 Mar 2006 20:00:33 +0100

    > prawa rosze o szybka pomoc Dziekuje

    Jak ktos wie cos to niech facetowi pomoze. Sam bylem w takiej sytuacji.

    Do autora postu - masz raczej problem. Przenoszeni do rezerwy po zakonczeniu
    roku w ktorym skonczyli 24 lata sa jak pamietam absolwenci studiow wyzszych.
    Cala reszta w podobny sposob po ukonczeniu 28 roku zycia. Nie wiem jak Ci
    pomoc, w moim przypadku pomoglo zaswiadczenie lekarskie z specjalistycznej
    placowki o leczeniu jakiegos zapalenia. To zastosowalem na starcie kiedy
    zmarl mi ojciec i zabraklo pieniedzy na studia zaoczne. Mialem jakas prace,
    trafila sie lepsza, na studia wrocilem. W miedzyczasie ozenilem sie,
    zalozylem wlasna firme i porzucilem nauke ... i dostalem wezwanie do WKU.
    Sprawa sie rozwiazala, bo stawilem sie na wezwanie, chcieli mnie nawet
    przeniesc do rezerwy, ale akurat zameldowalem sie w innym miescie razem z
    zona. I sprawa ucichla na lata, nie dostalem juz zadnego wezwania.

    Jesli nie chcesz wojowac, masz kilka mozliwosci. Po pierwsze bylo cos
    takiego jak facet na roli. Moze ktos sie wypowie, czy to nadal jakos
    funkcjonuje. Po drugie mozesz sie migac (przemeldowanie, zwolnienie
    lekarskie), ale to jest chyba karalne. Po trzecie nie masz rodziny, ale moze
    ktos cos podpowie - sutuacja materialna twoich najblizszych moze miec
    znaczenie. Wydaje mi sie ze duze znaczenie ma podejscie "pana sierzanta".
    Jak jest ludzki to moze odpuscic, tyle ze mozesz bilet dostac rownie dobrze.
    Po czwarte - mozesz zaczac sie nadal uczyc.

    Pozdrawiam
    Szymon