  • 211. Data: 2019-07-19 05:02:06
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale wiesz, że konsekwencją tego byłoby na przykład to, że jakbyś
    > pożyczył koledze 50zł, bo mu nie starczyło na zakupy, to nie mógłbyś
    > domagać się zwrotu tej sumy?

    Dlaczego? Czy zwrotu mozna się domagać jedynie w przypadku pożyczki?

    --
    Marcin

  • 212. Data: 2019-07-19 05:26:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Problemem w kradzieżach tożsamości nie są kradzieże tożsamości, tylko
    > niesprawny system sądowy. Bez problemu każdy z okradzionych może wykazać
    > swoją niewinność na podstawie aktualnie istniejącego stanu prawnego i
    > zwyczajów zawierania umów. Problemy wynikają z tego, że sądy działają
    > źle (zły adres, zawite terminy uniemożliwiające obronę itp.) i często
    > odkręcanie tych błędów sądowych jest naprawdę uciążliwe dla poszkodowanych.

    Niesamowite jak wszyscy się troszczą aby kredytodawca był w stanie
    zweryfikować, czy dane na podstawie których podejmie decyzje (i będzie
    zarabiał) są prawdziwe. To powinien być wyłącznie jego biznes i ryzyko a
    nie jakiejś osoby co z tym kredytem ma guzik wspólnego.

    A skoro sądy działają źle i nic się z tym za szybko nie zrobi to już
    raczej należy przerzucić odpowiedzialność na przedsiębiorcę (co EU lubi
    robić) i niech wyjdzie poza ten podpis, pokaże zapis monitoringu, wykaże
    że ten kredytobiorca lub pełnomocnik faktycznie zawarli tę umowę. Niech
    słowem zrobi to co w tej chwili musi robić ofiara udowadniająca swoją
    niewinnośc.

    Niekoniecznie w ostatecznym rozrachunku musi to oznaczać wyższy dla
    kredytobiorcy koszt kredytu.

    --
    Marcin

  • 213. Data: 2019-07-19 05:57:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od kiedy banki mają aktualne adresy?
    Teraz 99% spraw przez sieć idzie.

    -----

  • 214. Data: 2019-07-19 06:00:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-16, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Miałem przed sądem sprawę z parafą zamiast podpisu.
    > Nie na umowie, a na pełnomocnictwie (które chciałem podważyć), prezes machnął
    zawijas.
    > Niby nie podpisane wg Ciebie.
    > A konkluzja sądu mniej więcej "skoro wiadomo, że prezes to prezes, to parafa to
    podpis, bo wiadomo czyj".
    > Jak masz nadrukowane imię i nazwisko parafującego (już nie mówiąc o pieczęci
    imiennej), to parafa jest dla sadu podpisem, przyjmij z
    > ostrożności.

    No to jest kolejna opcja: nalezy wprowadzić wymagalność podpisu w formie
    wystarczającej do uprawdopodobnienia tego podpisu przez grafologa. W
    razie krótkiego imienia + nazwiska, może to być krótka, ręcznie napisana
    deklaracja.

    --
    Marcin

  • 215. Data: 2019-07-19 06:14:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-17, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Powracamy do pytania - skąd wziąć próbki pisma?

    Z wniosku o wydanie dokumentu tożsamości (paszport, d.os.). Jest to
    skanowane, może być więc częścią bazy d. osobowych łatwo dostępnych dla
    instytucji.

    --
    Marcin

  • 216. Data: 2019-07-19 07:41:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > To trochę naprawili, od kiedy trzeba podawać numer pesel, a sąd sprawdza
    > dane adresowe z meldunkiem.

    Co się stanie jeśli te dane się nie zgadzają lub osoba w ogóle nie ma
    zameldowania w Polsce?

    --
    Marcin

  • 217. Data: 2019-07-19 08:46:58
    Od: Krzysztof 'kw1618' Warszawa <k...@g...3mam.net>

    > Można zrobić serwis, że wysyłasz dane, a system zwraca, że dobre, albo
    > nie. Tyle, że dane mogą być dobre, a i tak to nie będzie ta osoba.

    serwis już jest zrobiony:
    obywatel.gov.pl - każdy może sprawdzić swoje dane z PESEL lub rejestru
    dowodów osobistych. Widać zdjęcia użyte we wnioskach o dowód osobisty.
    Tyle, że trzeba dorobić moduł informatyczny dający dostep do tego osobom
    trzecim. Osoby które mają w tym interes prawny mogłyby składać wnioski o
    taki dostęp, urząd po weryfikacji udzielałby takiego dostępu. Logowanie
    tylko za pośrednictwem ePUAP lub podpisu kwalifikowanego.

    Każdy kto ma ePUAP mógłby zalogować się do swojego profilu i sprawdzić
    jakie osoby potwierdzały dane.

    Oczywiście luką jest jak powiadomić osoby które jeszcze nia mają ePUAP i
    nie posługują się internetem.
    Można w banku. Osoby bez internetu co mają jakieś dochody a mają konto
    bankowe, raz w miesiącu chodzą do banku wypłacając wszystko do zera.
    Dało się zmusić banki do przyjmowania wniosków o 500plus ? Zmusić bank
    do informowania klienta, że ktoś grzebał w e-tożsamości.
    Zablokować kartę, aby przyszedł do placówki lub zadzwonił na infolinię.
    Jest to w interesie banku, aby pozyczki brane w bankach były uczciwe.

    Nieuczciwym utrudni to kradzieże tożsamości.

    ---
    Avast.

  • 218. Data: 2019-07-19 09:24:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    ePuap łatwiej zhakować niż podrobić dowód.

  • 219. Data: 2019-07-19 10:40:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-18 o 17:38, Shrek pisze:

    > Rozumiem, że w cywilnej domniemanie niewinności nie obowiązuje?

    Nie, ponieważ rozważaniem procedury cywilnej nie jest wina.

    --
    Liwiusz

  • 220. Data: 2019-07-19 10:44:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-18 o 20:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > Liwiusz nie dopuszcza, żeby komornik przy SR dla Wwy-Żoliborza miał
    > siedzibę na Bemowie (obszar SR dla Wwy-Woli)?
    > Śmieszny chłopczyk z tego Liwiusza.

    Art. 5 ustawy komorniczej nie dopuszcza.

    --
    Liwiusz