eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie brak? › Re: Reklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie brak?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.tpinterne
    t.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Daria" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie
    brak?
    Date: Mon, 7 Jan 2008 14:07:30 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 43
    Message-ID: <flt88p$ep6$2@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <flqqd8$dmn$1@atlantis.news.tpi.pl> <flrhr6$m51$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: dpe130.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1199711321 15142 83.24.138.130 (7 Jan 2008 13:08:41
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 7 Jan 2008 13:08:41 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:508597
    [ ukryj nagłówki ]


    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    > żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    > albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    > wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    > się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    > niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    > naraziłby
    > kupującego inny sposób zaspokojenia.
    > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    > 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    > ust.
    > 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    > uznał je za uzasadnione.
    > 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    > naprawy
    > ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu
    > żądaniu
    > w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    > znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    > albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    > konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego
    > czasu
    > naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
    >
    > Czyli z zgodnie z ustawą punkt 4, jesli sprzedawca nie zapewni Ci takiego
    > samego towaru, lub np sprowadznie takiego towaru bedzie wymagać dużych
    > kosztów powinien Ci odać pieniądze wraz z kosztami rozprawy sądowej.
    > Ciebie
    > w zasadzie nie obchodzi to, że takiego towaru już nie ma
    >
    > pozdrawiam
    >

    Bardzo dziękuję za potwierdzenie moich przypuszczeń, to wyjaśnienie powinno
    przesądzić o sprawie.

    Pozdrawiam serdecznie, DR.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 08.01.08 20:24 kam

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1