eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - uszkodzenie (po) zakupie › Re: Reklamacja - uszkodzenie (po) zakupie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja - uszkodzenie (po) zakupie
    Date: Fri, 10 Dec 2004 00:05:33 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 23
    Sender: r...@p...onet.pl@bqo240.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Message-ID: <cpapa6$4uo$3@news.onet.pl>
    References: <cp98ke$ef0$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bqo240.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1102637190 5080 83.29.82.240 (10 Dec 2004 00:06:30 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Dec 2004 00:06:30 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    User-Agent: Hamster/2.0.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:262238
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cp98ke$ef0$1@news.onet.pl...

    Moim zdaniem należy tutaj wprost się odwołać do art. 6 kc. Niech rzeczony
    klient dowiedzie, że telewizor był uszkodzony w chwili sprzedaży. Moim
    zdaniem w opisanym wypadku nierealne. To nie sklep ma dowieść, że był
    sprawny.

    Co prawda istnieje domniemanie w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - art. 4. Ale w mojej ocenie
    do opisanego przypadku zastosowania raczej mieć nie będzie, bowiem zostaje
    wyłączona art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub,
    oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. Taż oceniając rzecz rozsądnie
    kupujący chociaż pobieżnie rzecz kupowaną powinien obejrzeć. Jeśli tego nie
    robi, to jego sprawa. Ale ujemnych skutków dla sprzedającego to przynieść
    nie powinno.

    Sprzedający nie ma obowiązku oglądania tego towaru. Z oglądania przez niego
    nic nie wyniknie. Oczywiście powinien umożliwić to oglądnięcie, ale to inna
    sprawa. Przecież w opisanym przykładzie klient nie podnosi zarzutu, ze mu
    nie pozwolono obejrzeć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1