eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja obuwia › Re: Reklamacja obuwia
  • Data: 2010-02-28 17:43:50
    Temat: Re: Reklamacja obuwia
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    witek wrote:

    > Massai wrote:
    > > Musiałbyś stwierdzić że użyty klej czy coś tam - był niewłaściwy.
    >
    > Skąd ty zes wytrzasnął, że klient musi cos stwierdzac, udowadniac,
    > tworzyc ekspertyzy?

    Art. 4 ustawy o o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - tej
    na podstawie której korzystasz z tej niezgodności.
    Punkt 1. - w nim jest wprost napisane że istnieje domniemanie że wada
    istniała w momencie sprzedaży, jeśli stwierdzisz tę niezgodność w ciągu
    6 miesięcy od daty sprzedaży.
    Jeśli później - domniemania nie ma, i klient musi sam udowodnić że wada
    istniała w momencie sprzedaży.
    Jak kupowałeś, to buty nie były rozklejone - prawda? Musiały miec jakąś
    cechę, ten zły klej czy coś - który spowodował rozklejenie. I po 6
    miesiącach - musisz udowodnić że ta cecha istniała.

    Można się podpierać punktem 3, ale on jest mocno nieostry. Producent
    nie napisał "buty wytrzymają minimum 2 lata"...

    Choć np. hasło z reklamy "buty na lata" już mogłoby być taką podstawą
    ;-)
    No bo na "lata" czyli minimum na dwa lata ;-)

    Z tego co mi wiadomo - naprawa towaru nie powoduje rozpoczęcia na nowo
    biegu tego terminu na niezgodność.
    Tylko wymiana towaru po zgłoszeniu niezgodności - "wznawia" bieg tego
    okresu.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1