    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 12 Feb 2016 17:27:47 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.

    On Thu, 11 Feb 2016, sundayman wrote:

    [...]
    > Ja nie napisałem, że on FORMALNIE ma prawo się domagać.

    NTG ;)

    > Dociera do ciebie, że najpierw należy użyć rozumu, a potem przepisu ?

    No właśnie, PRAWO tak nie działa.
    Nie obejmuje ani etyki, ani rozsądku (tudzież rozmija się
    ze sprawiedliwością).
    Stąd masz rację, ale niekoniecznie "prawną", i jest niewielkie
    prawdopodobieństwo, iż w przypadku zaznaczonym przez Radosława
    ("jeśli"), takie postępowanie kupującego grozi (w razie zacięcia
    się sprzedawcy celem postawienia na swoim) uzyskaniem wyroku
    nakazującego np. publiczne odszczekanie w sposób zażądany
    przez sprzedawcę?

    > Zwłaszcza w przypadku prywatnego przedsiębiorstwa ?

    Oczywiscie, co sobie (sprzedawca) zaszkodzi to jego.
    Ale przypadki kiedy ktoś takim pozwem dopiekł nabywcy
    były, nie pamiętam żadnego z przypadków na dość szczegółowo
    żeby odszukać, ale AFAIR opisy przewijały się również
    na grupie. M.in. właśnie z powodu poglądu że "przecież
    bardziej sobie zaszkodził" (ale im większa firma, tym
    jej prawnicy mają większe parcie na wykazanie się,
    że są potrzebni).

    pzdr, Gotfryd