eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - brak pudełka › Re: Reklamacja - brak pudełka
  • Data: 2011-05-25 14:00:54
    Temat: Re: Reklamacja - brak pudełka
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-05-25, Tomek <p...@z...spamem.pl> wrote:
    >
    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał:
    >
    >> Więc bądź uprzejmy merytorycznie odpisać w jaki sposób chcesz reklamować
    >> u sprzedawcy i podaj podstawę prawną (drugi, czy trzeci raz o to proszę).
    >
    >
    > Cały czas piszę o Niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, celowo pomijając
    > termin GWARANCJA. Większość się domysliła - Ty nadal nie. Szkoda.

    Najpierw pisałeś o gwarancji (tam się zapytałem o podstawę prawną).
    Tu: irinlh$6p6$...@n...onet.pl pisałeś o rękojmii.

    > Reklamację z tytułu Niezgodności można zrobić w ciągu dwóch lat (24 miesięcy) od
    > daty wydania towaru (wykonania/oddania dzieła - rzeczy ruchomej.

    I dopiero tutaj to zacząłeś opisywać jak trzeba.

    > Trwa 24 miesiące, 2 miesiące mamy na zgłoszenie danej usterki od chwili jej
    > powstania, jeśli do 6 miesięcy ujawni się usterka przyjmuje się, że istniała już
    > w dniu nabycia towaru.
    > Konsument musi powiadomić sprzedawcę (usługodawcę) o stwierdzeniu niezgodności
    > towaru (dzieła) z umową w ciągu dwóch miesięcy od ujawnienia się niezgodności -
    > jeśli nie zrobi tego w ciągu dwóch miesięcy, traci uprawnienia do reklamowania
    > tej niezgodności.
    >
    > Reguluje ją Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. Dotyczy umowy kupna-sprzedaży
    > zawartej tylko pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem, a dokładnie Art 10. pkt
    > 1.
    >
    > http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078
    -A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sp
    rzed_konsumenc_tekst_je.pdf
    > który mówi jasno i wyraźnie:
    > "Art10
    > 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
    > w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    > kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    > przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    > jednakże nie poniżej jednego roku."

    I mogłeś to podać na początku, zamiast odsyłać arogancko do google pisząc
    o ustawowej gwarancji. A jeśli moje pytanie o podstawę prawną to bicie piany,
    to cóż...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1