  • Data: 2014-07-28 15:54:33
    Temat: Re: Reklamacja aparatu fotograficznego !
    Od: "tomcio" <t...@p...xxx> szukaj wiadomości tego autora

    sorry, wszystko już w temacie przeczytałem ale każda sprawa nigdy nie
    > jest taka sama i pytam dla upewnienia się w tej konkretnej sytuacji żeby
    > głupka z siebie nie robić jak pójdę do sklepu
    >

    > jest jeszcze taki problem: jak składałem reklamację z tytułu niezgodności
    > towaru z umową to dali mi do podpisania coś co uważałem za potwierdzenie
    > przyjęcia reklamacji z ich systemu informatycznego, w tym "potwierdzeniu"
    > jest punkt: "INFORMUJEMY ŻE SPRZĘT WYSYŁANY JEST NA EKSPERTYZĘ DO
    > ZEWNĘTRZNEGO AUTORYZOWANEGO SERWISU I NIE MAMY WPŁYWU NA CZAS REALIZACJI
    > ZLECENIA..."

> [...]

    Drogi fifaku,

    w praktyce wyglada to tak:

    a) skladasz reklamacje z tytulu niezgodnosci.

    b) ten co przyjal reklamacje ma 14 dni na ustosunkowanie sie do niej: 1)
    odrzucam 2) przyjmuje i poczynie kroki aby zaspokoic klienta

    c) tak naprawde w ustawie niestety nie ma napisane w ciagu ile dnu ma sprzet
    zwrocic - niby w najkrotszym mozliwym ale tak naprawde moze to byc i 3/6
    miesiacy.

    Z prawnego punktu widzenia taki zapis o braku wplywu na czas naprawy moga
    sobie wsadzic w dupe.

    W kwestii odpowiedzi na reklamacje *14 dni* do konca nie wiem jak to jest w
    praktyce: jedni twierdza, ze sprzedawca powinien wyslac ci decyzje przed
    uplywem 14-stego dnia a drudzy, ze w ciagu tych 14 dni masz miec mozliwosc
    zapoznania sie z ich odpowiedzia.

    Musisz tutaj sam rozkminic temat. Zadzwon do Rzecznika Konsumenta albo kop
    glebiej.

    Jak mnie wydymali z butami, po pol roku Rzecznik napisal mi pozew do sadu
    grodzkiego i szafa grala. Ciagnelo sie to 2-3 lata - laczenie z komornikim i
    prokuratura no ale zaparlem sie i dalem rade. Innego wyjscia nie mialem
    potym jak firma poleciala ze mna w .. chuja calkowicie :-(