  • Data: 2014-07-29 10:21:46
    Temat: Re: Reklamacja aparatu fotograficznego !
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Jul 2014, fifak wrote:

    > Sprawa się mocno zmieniła bo właśnie dostałem odpowiedź nadaną w terminie
    > tych 14 dni, tylko następne problemy:
    >
    > odpisali mi że moją reklamację niezgodności z umową rozpatrzyli negatywnie
    > gdyż aparat posiada usterkę którą są w stanie usunąć i wysłali aparat do
    > serwisu

    IMVHO to się kupy nie trzyma.
    Jeśli *reklamację* rozpatrzyli negatywnie, to po co wysyłają aparat
    do serwisu?
    Co najwyżej negatywnie rozpatrzyli wniosek o wymianę na nowy, ale
    reklamację uznali?

    > jak to się ma do zapisu że jeżeli wada towaru ujawniła się:
    >
    > "przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że
    > niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru." ?

    Nijak.
    To powyżej dotyczy przypadku, kiedy następuje spór między sprzedawcą
    a konsumentem np. o to czy towar był np. "prawidłowo użytkowany".
    Inaczej mówiąc, czy wada *powstała* po zakupie, czy była już wcześniej.
    Jak ktoś rozwali buty bo wlazł w szpilkach na Giewont albo dajmy
    na to utopił aparat w kałuży, to oczywiście sprzedawca ma interes
    w wykazaniu, że owszem, "nie działa", ale wina nie leżała w towarze
    (a tego i tylko tego dotyczy rzeczona reklamacja), lecz uszkodzenie
    zostało spowodowane przez użytkownika.
    Do 6 miesięcy piłeczka w "wykazaniu" jest po stronie sprzedawcy,
    po pół roku - po stronie konsumenta.

    > Ponadto aspekt samowolnej zmiany działania sprzedawcy, internet twierdzi:
    >
    > "o wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument...

    A tu się nie wtykam.

    pzdr, Gotfryd