  • Data: 2005-01-31 23:38:41
    Temat: Re: Rejestrowanie wykładów.
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Psikuta wrote:
    > Witam,
    >
    > Interesuje mnie taka sprawa, czy na nagrywanie (na potrzeby indywidualne,
    > edukacyjne) wykładów/lekcji w szkole średniej/wyższej potrzebuję zgody
    > wykładowcy? Czy to tylko kwestia etyki?

    Niestety z punktu widzenia prawa nie masz argumentów. Twój wykładowca
    jest chroniony przez Prawo autorskie. Nagrywanie jest osobnym polem
    eksploatacji utworu. Decyzja należy do niego.

    Natomiast dla wykładowcy, to jest kwestia etyki.
    Moim zdaniem jeśli nie zgadza się na takie nagrania, to jest, jako
    wykładowca, niewiarygodny.

    Ja np. zawsze się zgadzam. Przecież student nagrywający wykład z
    założenia poświęca na naukę dodatkowy czas, widocznie mu zależy. Do tego
    dochodzą studenci zagraniczni - dla nich nagrywanie jest jedyną szansą,
    przecież nie zdążą wszystkiego zapisać, nie wszystko od razu rozumieją...

    A przy okazji, przyłapałam się ostatnio na tym, że widząc włączony
    dyktafon zaczynam mówić... wolniej i dobitniej, żeby mój głos dobrze
    przebijał się też przez ogólne szumy ;)

    > Czegoś potrzebuję, aby móc nagrywać pełnoprawnie?
    Wystarczy zgoda wykładowcy - ponieważ jest ona traktowana jako licencja
    niewyłączna.

    Pozdrawiam,
    --
    MArta