  • 1. Data: 2003-04-28 10:33:55
    Temat: Rejestracja znaku towarowego
    Od: "aga" <j...@i...pl>

    Witam,
    Czy mógłby ktoś mi odpowiedzieć na pytanie jaki jest koszt
    zarejestrowania znaku towarowego w Urzędzie Patentowym RP i czy wcześniej
    trzeba badać ten znak towarowy (czy przypadkiem już ktoś go nie
    zarejestrował)?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    aga

  • 2. Data: 2003-04-28 10:51:05
    Temat: Re: Rejestracja znaku towarowego
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Czy mógłby ktoś mi odpowiedzieć na pytanie jaki jest koszt
    > zarejestrowania znaku towarowego w Urzędzie Patentowym RP

    Opłata jest dwuczęściowa.
    Przy rejestracji płaci się 450zł od wniosku + 10zł od kazdego wiersza
    wykazu towarów powyżej 5.

    Druga część - po rejestracji (4 lata!!!), zależnie od ilości klas
    towarowych.
    Ogólnie to sprawy opłat reguluje rozp. - numeru nie pamiętam
    ale mozesz go sobie poszukać na stronach UP http://www.uprp.pl/

    Powyższe to koszty rejestracji samodzielnej - jeśli korzystasz
    z usług rzecznika to oczywiście wyjdzie sporo więcej ;-)

    > i czy wcześniej
    > trzeba badać ten znak towarowy (czy przypadkiem już ktoś go nie
    > zarejestrował)?

    Nie wiem czy jest taki obowiązek, ale ja wolałem sprawdzić aby
    w razie czego odpowiednio skorygować swój wniosek.
    Okazało się zresztą, że dobrze zrobiłem :-))
    Za niewielką opłatą bazę znaków mozna przeszukać w czytelni UP.

    Pix

  • 3. Data: 2003-04-28 17:04:33
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał

    > jeśli korzystasz z usług rzecznika to oczywiście wyjdzie sporo więcej
    ;-)

    No nie wiem, czy tak znowu "sporo" w stosunku do pewności rzetelnego
    poprowadzenia sprawy przez profesjonalistę (i mam tu na myśli rzecz jasna
    kancelarię rzecznikowską, a nie partaczy, którzy - zatrudnieni na
    państwowych posadach - chałturzą po godzinach za pół ceny; tych zdecydowanie
    odradzam).

    > Za niewielką opłatą bazę znaków mozna przeszukać w czytelni UP.
    Owszem, ale cóż począć z wyszukiwanie znaków podobnych, które mogą kiedyś
    (procedura rozpatrywania zgłoszenia trwa skandalicznie długo) stać się
    przeszkodą do rejestracji? Wykwalifikowany rzecznik będzie tu w stanie
    służyć fachową poradą, co pozwoli zaoszczędzić na czasie i kosztach
    (wypromujesz sobie znak, a tu po trzech latach się okaże, że nie możesz go
    używać i klops). Oczywiście nie da Ci 100% pewności, ale jego pomoc będzie
    nieoceniona.
    Zresztą - baza w UP RP jest bardzo kiepska.
    Pozdrawiam, T.Ś.
    P.S.
    Nie jestem rzecznikiem patentowym.

  • 4. Data: 2003-04-28 17:22:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > kancelarię rzecznikowską, a nie partaczy, którzy - zatrudnieni na
    > państwowych posadach - chałturzą po godzinach za pół ceny; tych

    Napisałem to na podstawie swoich własnych doświadczeń, gdyż
    pierwotnie chciałem oczywiście skorzystać z usług rzecznika zamiast
    bawić się w to samemu. Niestety proponowane ceny okazały się
    kilkakrotnie większe od wyżej przeze mnie podanych, więc dałem sobie
    z nimi spokój, szczególnie że nie była to zbyt skomplikowana sprawa
    a znaków było kilka, więc i oszczędności spore.
    Natomiast jeśli komuś nie zalezy zbytnio na cięciu kosztów to pomoc
    rzecznika oczywiście warto rozważyć.

    > Owszem, ale cóż począć z wyszukiwanie znaków podobnych, które mogą kiedyś
    > (procedura rozpatrywania zgłoszenia trwa skandalicznie długo) stać się
    > przeszkodą do rejestracji?

    IMHO to kwestia sformułowania odpowiedniego zapytania - w końcu
    nawet fachowy rzecznik nie wyciśnie z niej więcej niż tam jest zapisane.
    Baza obejmuje też znaki będące dopiero w trakcie procesu rejestracyjnego
    więc można do pewnego stopnia ustrzec się przed jakimiś niespodziankami
    w przyszłości.

    > Zresztą - baza w UP RP jest bardzo kiepska.

    To niestety prawda - też byłem nieco zawiedziony.

    > Pozdrawiam, T.Ś.
    wzjm. Pix

    > P.S.
    > Nie jestem rzecznikiem patentowym.