    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rejestracja znaku towarowego
    Date: Mon, 28 Apr 2003 19:22:46 +0200

    > ;-)
    >
    > No nie wiem, czy tak znowu "sporo" w stosunku do pewności rzetelnego
    > poprowadzenia sprawy przez profesjonalistę (i mam tu na myśli rzecz jasna
    > kancelarię rzecznikowską, a nie partaczy, którzy - zatrudnieni na
    > państwowych posadach - chałturzą po godzinach za pół ceny; tych
    zdecydowanie
    > odradzam).

    Napisałem to na podstawie swoich własnych doświadczeń, gdyż
    pierwotnie chciałem oczywiście skorzystać z usług rzecznika zamiast
    bawić się w to samemu. Niestety proponowane ceny okazały się
    kilkakrotnie większe od wyżej przeze mnie podanych, więc dałem sobie
    z nimi spokój, szczególnie że nie była to zbyt skomplikowana sprawa
    a znaków było kilka, więc i oszczędności spore.
    Natomiast jeśli komuś nie zalezy zbytnio na cięciu kosztów to pomoc
    rzecznika oczywiście warto rozważyć.

    > Owszem, ale cóż począć z wyszukiwanie znaków podobnych, które mogą kiedyś
    > (procedura rozpatrywania zgłoszenia trwa skandalicznie długo) stać się
    > przeszkodą do rejestracji?

    IMHO to kwestia sformułowania odpowiedniego zapytania - w końcu
    nawet fachowy rzecznik nie wyciśnie z niej więcej niż tam jest zapisane.
    Baza obejmuje też znaki będące dopiero w trakcie procesu rejestracyjnego
    więc można do pewnego stopnia ustrzec się przed jakimiś niespodziankami
    w przyszłości.

    > Zresztą - baza w UP RP jest bardzo kiepska.

    To niestety prawda - też byłem nieco zawiedziony.

    > Pozdrawiam, T.Ś.
    wzjm. Pix

    > P.S.
    > Nie jestem rzecznikiem patentowym.