  • Data: 2017-09-29 10:35:32
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-29 o 09:45, Danusia pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:oqiiqk$ijh$1@node1.news.atman.pl...

    > Tak w 1998 r 2 mln, a w 1999r 1 mln - podstawa do bankructwa :-)

    > Była na tej grupie już wielokrotnie dyskusja na ten temat, ale niczego
    > żeś się nie nauczył.

    Nauczyłem się więcej w szkole, na zajęciach z systemów ubezpieczeń
    społecznych (prowadzone zajęcia były przez Lesława Gajka), no ale
    "ekspert z grupy dyskusyjnej" widać wie lepiej.

    > Wcześniejsze emerytury maja tylko górnicy, nauczyciele i osoby które
    > przepracowały w warunkach szkodliwych dla zdrowia ponad 15 lat.
    > To mniej niż 6% uprawnionych.

    z zusu i owszem (dodatkowo górnicy maja preferencyjne sposoby wyliczania
    emerytury). Wystarczająco mocno te grupy drenują system.

    > Ujednolicenie dla wszystkich to bzdura którą piszą ludzie nie mający
    > pojęcia o czym piszą.
    > ZUS nie wypłaca innych emerytur , nie obciążają one Funduszu Ubezpieczeń
    > Społecznych
    > Inne emerytury to:
    > - wojskowe wypłacane przez MON
    > - policyjne i mundurowe wypłacane przez MSW
    > - prokuratorskie i sędziowskie wypłacane przez Ministerstwo Sprawiedliwości
    > - MOPS wypłacane przez MRiOS
    > TE w/w emerytury i renty nie są wypłacane przez ZUS i nie są płacone z
    > co miesięcznych składek pracowników na FUS.

    Nie wypłaca, ale i nie pobiera składek, dodatkowo, na te emerytury nie
    płaci jakiś urząd/minister/czy cokolwiek, tylko płacimy my naszymi
    podatkami. System ustawiony jest tak, że pracownicy ci otrzymują po
    krótszym czasie pracy wyższe emerytury niż gdyby otrzymywali z ZUS-u tak
    jak wszyscy, a przypominam, składamy sie na to wszyscy.

    > Doszło to w końcu do Ciebie.
    > Na około 7 mln emerytów i rencistów ZUS wypłaca emerytury i renty z FUS
    > dla około 6 mln ludzi.
    > Gdyby nie przelewy do OFE to aktualnie ZUS uzyskuje na emerytury i renty
    > ponad 99,3% potrzebnej kasy z FUS czyli Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
    > inaczej pieniędzy z co miesięcznych składek pracowników i pracodawców.
    > To NIE są pieniądze z budżetu.

    bajki dla niegrzecznych dzieci, gdyby nie było OFE, byłoby mniejsze
    pobudzenie gospodarki, no ale "ekspert z usnetu" wie lepiej. Dodatkowo,
    to o czym pisał Liwiusz, tu nie chodzi o to by ZUS był super, tylko by
    pozbyć się systemu Bismarka, wyjść z tej matni. Chodzi o to, by każdy
    odkładał na swoją emeryturę. OFE miałbyc okresem przejściowym, w którym
    składaliśmy się na emerytury obecnie wypłacane, aby nasze dzieci mogły
    już w minimalnym stopniu składać się na nasz, tak aby wyjść z tego
    chorego systemu, bo on się nijak nie bilansuje.

    > Aktualnie pani Beata Szydło ogłosiła że na przyszły rok zarezerwowano na
    > waloryzację 5,5 mld zł. Kolejna kpina. Waloryzacja sama się finansuje z
    > składek od podwyższonych płac (aktualnie, a w szczególności z tych
    > płaconych w przyszłym roku). Kto nie wierzy to niech sprawdzi o ile
    > procent wzrosły płace a ile procent waloryzacja. Ale OFE nie waloryzują
    > się ze składek więc te 5,5 mld zł pójdzie na OFE.

    zostawię, by inni mogli się pośmiać z "żelaznej logiki"

    --
    http://kaczus.ppa.pl