    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <521a2bd7$0$1228$65785112@news.neostrada.pl> <kvdb3h$43o$4@dont-email.me>
    <521a35d1$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <521b946c$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <521bb945$0$1260$65785112@news.neostrada.pl>
    <521bd438$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <521bf01a$0$1449$65785112@news.neostrada.pl>
    <521c7129$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <521cf473$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308272207490.2136@quad>
    Subject: Re: Re: Chcemy, żeby dziecko wyjechało z ciotką za granicę
    Date: Tue, 27 Aug 2013 23:12:09 +0200

    > Zgoda.

    > Nie mam pojęcia, ale tak spytam - "jesteś pewien"?
    > Przecież również w .pl rozważany jest pierwszy krok, czyli
    > tryb administracyjny karania właściciela pojazdu (a nie
    > sprawcy wykroczenia).

    Dalej piszę o tym. Ale przecież mamy konwencje zakazującą pozbawiania
    wolności za długi. No więc jeśli nawet na właścicielu pojazdu ciąży dług
    administracyjny, no to jaka jest podstawa do jego zatrzymania?

> [...]
    > Po prawdzie "obciążenie środka trwałego" zostało z Ordynacji
    > skreślone, ale "obciążenie przedsiębiorstwa" istnieje nadal
    > (art.112).
    > Znany jest również zastaw cywilnoprawny, przy czym bankowy
    > dopuszcza korzystanie z samochodu przez "zastawionego"
    > (niebankowy zasadniczo wymaga przejęcia posiadania, zgoda).
    > Jest tak?
    > Czyli konstrukcja "pan dalej nie pojedzie tym autem" JEST możliwa,
    > mimo że to "ktoś" spowodował obciążenie samochodu, a nie kierowca.
    > Uprzejmie proszę o niewytykanie luki w postaci samochodu

    Zatrzymania samochodu nie wykluczam. Ale osoby?

    > Nie mam pojęcia czy jest to konkretnie w Niemczech możliwe,
    > ale jak wyżej - nie wydaje mi się "prawnie niemożliwe".
    > Zatrzymaniu może podlegać nie kierowca, a samochód :>
    > Przypuszczam, że statystyczny zatrzymany nie wnikałby
    > w taki drobiazg :)

    Zatrzymania pod zastaw samochodu wykluczyć nie mogę.

    > O ile zna się ichnie przepisy :)

    To przewiduje miedzynarodowa konwencja o prawach człowieka. Dlatego między
    innymi u nas kolegia d/s wykroczeń zmieniono na sądy. Bo przepisy nakazują
    sądową kontrolę nad pozbawieniem wolności.