    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Raport końcowy w sprawie Amber Gold
    Date: Thu, 16 May 2019 11:38:06 +0200

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >https://wpolityce.pl/polityka/446743-co-znajduje-si
    e-w-raporcie-koncowym-komisji-amber-gold
    >Co znajduje się w raporcie końcowym komisji Amber Gold? SPRAWDŹ
    >SZCZEGÓŁY
    >opublikowano: wczoraj
    >W sprawie Amber Gold premier Donald Tusk nie zapewnił koordynacji
    >prac organów administracji rządowej, nie dokonał osobiście żadnych
    >ustaleń i nie podjął jakichkolwiek działań wobec podległych sobie
    >instytucji i organów - wskazano we wnioskach końcowych projektu
    >raportu z prac komisji śledczej.

    No coz - mieli wykazac wine Tuska, to wykazali.

    A sam Tusk ... z jednej strony "nie zapewnil", z drugiej ... a co
    premiera obchodzi jedna mala firemka ?

    Sprawdzcie SKOKi, SK bank.
    No ale tam PO popelnilo kolejny blad polityczny i poszkodowanych nie
    ma :-)

    Tuska to bedzie mozna za VAT scigac ... choc nie jestem calkiem
    przekonany o winie.

    >Porażające wnioski raportu końcowego komisji Amber Gold! Sprawdź, jak
    >kłamali ludzie Tuska! Wassermann: ,,Marcin P. był słupem"

    Ale czyim i gdzie dowody ?

    > W ocenie Komisji Śledczej powstanie i ekspansja Grupy Amber Gold
    > były wynikiem słabości państwa, dysfunkcjonalnością organów
    > stojących na straży praworządności i wymiaru sprawiedliwości,
    > systemowych luk prawnych, bierności i pobłażliwości aparatu
    > urzędniczego, a także braku stosowania przepisów prawa przez organy
    > władzy publicznej

    Czyli co - panstwo powinno pilnowac wszystkich, co pozyczaja pieniadze
    od ludzi ?
    No .. moze i powinno.

> [...]

    >Zwrócono uwagę, powołując na przepisy Kodeksu spółek handlowych, że w
    >ówczesnym stanie prawnym Marcin P. nie miał prawa zasiadać w organach
    >spółek handlowych. Podkreślono, że udokumentowanymi informacjami na
    >temat przestępczej przeszłości P. już w 2010 r. dysponował resort
    >gospodarki, KNF, prokuratura, policja i ABW.

    > Na wniosek każdej z ww. instytucji sąd rejestrowy z urzędu
    > wykreśliłby Marcina P. z zarządu Amber Gold sp. z o.o. Niestety,
    > żadna z instytucji publicznych dysponująca adekwatną wiedzą nie
    > podjęła działań utrudniających prowadzenie interesów Marcinowi P.

    Taa ... policja ma sprawdzac wszystkich prezesow spolek ?
    Czy moze raczej sad rejestrowy powinien sprawdzac rejestr skazanych.

    >-- napisano we wnioskach.

    To czekamy na zmiane ustawy, aby w przyszlosci sie nie powtorzylo :-)

    > Czynnikiem sprzyjającym powstaniu i rozwojowi Grupy Amber Gold
    > było nieprawidłowe funkcjonowanie sądów nadzorujących wykonanie
    > wcześniejszych wyroków wobec Marcina P., a także kuratorów sądowych

    Sady jakos nadzoruja ?
    A kuratora mial ?

    > W szczególności rażących nieprawidłowości i zaniedbań dopuściła
    > się prokurator Prokuratury Rejonowej Gdańsk-Wrzeszcz w Gdańsku,
    > referent w sprawie Amber Gold, prowadzonej z zawiadomienia KNF z
    > grudnia 2009 r.

    Zdaje sie, ze zaniedbala istotnie koncertowo ... ale czy miala
    mozliwosci sprawdzenia inwestycji ?

    Podsuneli by jej jakis papier, ze to niby zaswiadczenie z gieldy w
    Luksemburgu ...

    Moze to KNF powinna sprawdzac ?
    Albo obowiazkowy audytor ?

    > Dzięki bierności i przyzwoleniu administracji skarbowej Amber
    > Gold nie składało sprawozdań finansowych, deklaracji podatkowych,
    > jak i nie regulowało zobowiązań publicznoprawnych, nie ponosząc z
    > tego tytułu jakichkolwiek konsekwencji

    Troche chyba dziwne ... w ogole nie wiedzieli o istnieniu, czy w razie
    straty nie trzeba skladac ?
    Zwykly czlowiek sie spozni pare dni, to juz scigaja ... no - scigaja,
    jak zobacza, ze sie spoznil, jak nei zlozy deklaracji, to to troche
    dluzej potrwa :-)

    > Znamienne jest, że Marcin P. zeznał przed komisją śledczą, że
    > czuł nad sobą ,,parasol ochronny" ze strony aparatu skarbowego. Na
    > opisane

    I nie wyjasnil jak ?

    > Słabość państwa wobec podmiotów z Grupy Amber Gold szczególnie
    > widoczna jest w ocenie działalności służb specjalnych. Bierność ABW
    > i CBA sprzyjały nieskrępowanemu prowadzeniu godzącej w ekonomiczne
    > interesy państwa działalności przestępczej przez Marcina P.

    Zrobienie konkurencji dla LOT ?
    Ale akurat ta inwestycja kasuje inne zarzuty - pieniadze
    zainwestowalismy - jest firma, sa samoloty, samoloty lataja, przynosza
    zysk ... czego pani jeszce chce, pani prokurator ?

    > W ocenie komisji bulwersujący jest fakt, że od dnia 15 marca
    > 2012 r. współpracownikiem OLT Express za wynagrodzeniem był Michał
    > Tusk, syn prezesa Rady Ministrów. Od 16 kwietnia 2012 r. Michał Tusk
    > równocześnie podejmował zatrudnienie w Porcie Lotniczym Gdańsk,
    > którego klientem było OLT Express. Donald Tusk miał wiedzę o
    > współpracy swojego syna ze spółką Marcina P. Znamienne, że czynności
    > ABW wobec Amber Gold w tym czasie były bardzo ograniczone

    A jednak powstal stosowny raport i zostal rozeslany ...

    J.