  • 1. Data: 2007-10-18 14:55:28
    Temat: Radar - Kolejna bzdura?
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Witam!

    Przed chwila cos takiego przeczytalem na p.m.samochody

    "Co zrobić jak złapią Cię na radar?
    Oto drobna podpowiedź...
    W razie zatrzymania z radarem:
    Bardzo grzecznie zachowujemy się w stosunku do policjantów (zasada
    główna).

    1. - prosimy o legalizację radaru (udajemy, że dokładnie czytamy, bo na
    100% jest OK)
    2. - zgłaszamy małą uwagę - "Panie Poruczniku (grzecznie - niezależnie
    od
    stopnia policjanci to lubią) - ta legalizacja jest jak najbardziej w
    porzadku, dziękuje, ale prosiłbym jeszcze o pokazanie legalizacji na
    zasilanie przyrządu pomiarowego - dostrzegamy wielkie oczy "Pana
    Porucznika" - mówimy dalej:- "Widzi Pan - zgodnie z Ustawą o
    Miarach i
    Wagach art 63, legalizacji podlega cały przyrząd pomiarowy, łącznie z
    zasilaniem, jeżeli nie pochodzi ono z sieci 230V. Proszę, więc o
    pokazanie legalizacji na akumulator i instalację elektryczną
    pojazdu
    Panów Policjantów.
    - oczywiście taki dokument nie istnieje. - Sprawia trafia więc do
    Sądu
    Grodzkiego
    3. - w tzw. międzyczasie piszemy do Głównego Urzędu Miar i Wag - pismo
    "zapytanie", w którym prosimy o opinię czy zasilanie przyrządu
    miarowego
    (np. wagi) ma wpływ na wynik pomiaru. Dostajemy odpowiedź-
    "oczywiście,
    że tak" oraz pouczenie, że: "jeżeli będziemy używali wagi
    elektronicznej
    "a wiec urządzenia pomiarowego", które ma legalizacje, natomiast
    bateria
    lub akumulator "legalizacji nie posiada" to nie tylko wynik
    pomiaru jest
    dotknięty wadliwością a więc niezgodny z prawem, ale i użytkownik
    posługujący się nie legalizowanym urządzeniem pomiarowym popełnia
    wykroczenie i podlega karze,
    4. - na naszej sprawie pokazujemy odpowiedz z GUMiW i prosimy Wysoki Sąd by
    nie wymierzał kary grzywny "Panu Porucznikowi" za posługiwanie się
    urządzeniem pomiarowym, które nie posiada legalizacji..."

    Co o tym sadzicie?

    Pozdrawiam, Wojtek.

  • 2. Data: 2007-10-18 15:00:37
    Temat: Re: Radar - Kolejna bzdura?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    ulong pisze:

    > Co o tym sadzicie?

    Sprawa była już dyskutowana - chyba również na grupach. Generalnie
    waga to co innego niż radar i odpowiednie organy już się wypowiedziały,
    że nie potrzebuje on legalizacji na zasilanie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-18 15:12:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ulong pisze:

    > Co o tym sadzicie?

    Że zostajemy skazani przez sąd na 150 % grzywny którą mielibyśmy mandacie.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 4. Data: 2007-10-18 15:33:58
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:ff7s6q$s84$1@atlantis.news.tpi.pl
    użytkownik *ulong* napisał(a):

    > Co o tym sadzicie?

    Bzdura. Nawet Weiss na Zetce poświecił temu chyba ze dwa programy.

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2007-10-18 19:39:40
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 16:55:28 +0200, ulong napisał(a):

    > 2. - zgłaszamy małą uwagę - "Panie Poruczniku [..]

    Nie ma takiego stopnia, rangi w policji :/

  • 6. Data: 2007-10-18 20:17:47
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    ulong pisze:
    > Co o tym sadzicie?

    Lepiej nie robic z siebie idioty, bo przewaznie skutek jest odwrotny do
    zamiaru.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2007-10-18 21:34:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    ulong pisze:
    > legalizacji podlega cały przyrząd pomiarowy, łącznie z
    > zasilaniem

    Kiedyś wpadły mi w łapki warunki techniczne które musi spełniać radar.
    Niestety nie potrafię ich teraz odnaleźć, ale jednym z kryteriów było
    to, że radar sam musi sobie sprawdzić zasilanie. W przypadku
    przekroczenia dopuszczalnych norm dla zasilania nie może wykonywać pomiaru.

    Od strony elektronicznej zapewne jest to filtr dolnoprzepustowy,
    stabilizator napięcia i układ badający czy napięcie mieści się w
    zadanych widełkach.

  • 8. Data: 2007-10-18 22:22:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Sprawa była już dyskutowana - chyba również na grupach. Generalnie
    > waga to co innego niż radar i odpowiednie organy już się
    > wypowiedziały, że nie potrzebuje on legalizacji na zasilanie.

    swoją droga to interpretacja jest bzdurna, bo czemu w wadze zasilanie ma
    znaczenie a w radarze niema.

  • 9. Data: 2007-10-19 05:35:51
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 10. Data: 2007-10-19 06:11:06
    Od: ps <p...@g...pl>

    Marek Dyjor pisze:
    (..)
    > swoją droga to interpretacja jest bzdurna, bo czemu w wadze zasilanie ma
    > znaczenie a w radarze niema.

    Ze względu na sposób przetworzenia danych wejściowych.