    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: RODO koniec spamu telefonicznego ?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 25 May 2018 01:14:25 +0200

    Dnia Fri, 25 May 2018 00:36:33 +0200, Krzysztof kw1618 z Warszawy
    napisał(a):

    > Niesamowite, ale ja także dostałem kilka emaili z taką informacją, że w
    > interesie spamera jest przetwarzać moje dane (adres email) z powodu
    > interesu prawnego, bo chce mi wysyłać oferty swoich produktów i usług.
    > Powołują się na art. 6 1f RODO
    >
    > https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/
    ?uri=CELEX:32016R0679&from=PL

    > Idąc tokiem rozumowania spamera każdy może sobie zbierać dane z różnych
    > źródeł i przetwarzać w celach marketingu, musi natomiast poinformowac o
    > tym, ze takie dane przetwarza, a klient jedyne co może, to wnieśc
    > zastrzeżenie, aby jednak jego danych w tym celu nie przetwarzać.

    No i mamy wyjasnienie we wprowadzeniu, w punkcie (?) 47.
    Po dlugim tekscie z ktorego niewiele wynika, jat wprost
    "[...] Za działanie wykonywane w prawnie uzasadnionym interesie można
    uznać przetwarzanie danych osobowych do celów marketingu
    bezpośredniego."

    J.