  • 1. Data: 2006-06-09 19:20:02
    Temat: REQ Praca kierowana [?]
    Od: "C.R.E.E.D" <"mrmotaba@"@wp.pl>

    Witam
    Pytanie jest nastepujace, a w zasadzie dwa pytania ;-)
    1. Czy ktos kto wykonuje pracę kierowana moze być zatrudniony na umowe
    zlecenie czy nie - chodzi o zatrudnienie goscia jako ochroniarza w
    patrolu interwencyjnym - jak sie ma do tego kodeks pracy czy inne
    przepisy . Praca polega na tym ze dyspozytor mówi gdzie, to on jedzie.
    2. Czy pracodawca moze zabronic dorabiać pracownikowi w godzinach
    wolnych od pray w innej firmie (w innej brażny) - jak to sie ma do
    umowy zlecenia jak do umowy o pracę .
    Proszę o pomoc
    TIA

    C.R.E.E.D.

  • 2. Data: 2006-06-09 22:09:34
    Temat: Re: REQ Praca kierowana [?]
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    C.R.E.E.D napisał(a):
> [...]
    > patrolu interwencyjnym - jak sie ma do tego kodeks pracy czy inne
    > przepisy . Praca polega na tym ze dyspozytor mówi gdzie, to on jedzie.

    Umowa może się nazywać dowolnie, natomiast w tym przypadku jest to
    niewątpliwie stosunek pracy.

    > 2. Czy pracodawca moze zabronic dorabiać pracownikowi w godzinach
    > wolnych od pray w innej firmie (w innej brażny) - jak to sie ma do
    > umowy zlecenia jak do umowy o pracę .

    W przypadku umowy o pracę jeśli pracodawca się postara tworząc umowę, to
    w zasadzie tak. W przypadku umowy zlecenia nie mogę sobie wyobrazić
    takich zapisów.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2006-06-10 08:39:51
    Od: "C.R.E.E.D" <"mrmotaba@"@wp.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2006 00:09:34 +0200, Beniamin napisał(a):

    > Umowa może się nazywać dowolnie, natomiast w tym przypadku jest to
    > niewątpliwie stosunek pracy.
    Czyli w TYM przypadku koleś powinien mieć umowę o pracę a nie umowę
    zlecenie. Tak?

    > W przypadku umowy o pracę jeśli pracodawca się postara tworząc umowę, to
    > w zasadzie tak. W przypadku umowy zlecenia nie mogę sobie wyobrazić
    > takich zapisów.
    Jeśli pracodawca zastrzegł by sobie takie rzeczy w przypadku umowy o
    pracę to gosć nie może dorobić nawet rozwożąc pizze po godzinach ?
    Rozwozenie pizzy nie ma nic wspólnego z ochroną czy podobnymi
    funkcjami
    TIA

    C.R.E.E.D.

  • 4. Data: 2006-06-10 11:29:38
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    C.R.E.E.D wrote:
    > Jeśli pracodawca zastrzegł by sobie takie rzeczy w przypadku umowy o
    > pracę to gosć nie może dorobić nawet rozwożąc pizze po godzinach ?

    Mówi się: "jeśli pracownik zgodził się w umowie nawet nie rozwozić pizzy
    po godzinach".

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-06-10 19:30:38
    Od: "C.R.E.E.D" <"mrmotaba@"@wp.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2006 13:29:38 +0200, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Mówi się: "jeśli pracownik zgodził się w umowie nawet nie rozwozić pizzy
    > po godzinach".

    jaaasne ;-)
    C.R.E.E.D.

  • 6. Data: 2006-06-13 10:10:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Beniamin wrote:

    > W przypadku umowy o pracę jeśli pracodawca się postara tworząc umowę,
    > to w zasadzie tak. W przypadku umowy zlecenia nie mogę sobie wyobrazić
    > takich zapisów.

    W umowie zleceniu jest to jeszcze łatwiejsze. Bo umowa ta nie podlega
    pod rygory kodeksu pracy i można tam zapisać w zasadzie wszystko.
    Nawiasem mówiąc czy w aktualnej konstytucji jest nadal prawo do pracy?