  • Data: 2002-10-03 19:53:52
    Temat: Re: Pytanko dla znawcow kodeksu drogowego
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "Kiki" <k...@z...net> napisał w wiadomości
    > czerwone.Jest godzina 23.00.Wlasnie wyłączyli światła (pomaranczowe
    > migające), wiec jade dalej prosto, bo jade droga z pierwszenstwem
    > przejazdu.Z malym wyjatkiem: drogą podporządkowaną jadą też samochody i
    > miały zielone
    > <ciah>
    >
    > Sygnalizacja nigdy nie przełącza się na żółte pulsujące gdy dla drogi
    > podporządkowanej pali się zielone światło.
    >
    > Leszek

    Ale on mowi o sytuacji, gdy o okreslonej godzinie sygnalizacja jest
    wylaczana i na skrzyzowaniu pulsuja jedynie zolte.
    Przez takie skrzyzowanie przejezdzalem wiele razy i tez zastanawialem
    sie co to oznacza.
    Dzisiaj rozmawialem z drogowka w sprawie skrzyzowania, na ktorym
    zastosowano sygnalizator kierunkowy S-3 + znaki na asfalcie i nad
    droga, w celu skierowania ruchu z lewego pasa do zawracania.

    Natomiast z definicji sygnalizatora kierunkowego S-3 zakazuje on
    zawracanie, a nakazuje jazde w lewo.
    Zawracanie dopuszcza sygnalizator swietlny S-2, na ktorym nie ma
    strzalek.

    Pytalem sie policjanta co robic gdy ktos mi wyjedzie na droge, bo
    pojedzie zgodnie z kodeksem drogowym.
    Powiedzial ze obowiazuje
    ZASADA OGRANICZONEGO ZAUFANIA

    I to skrzyzowanie bedzie komputerowo symulowane , gdyz istotnie jest
    blednie oznakowane.
    Chyba tez beda bral udzial w symulacji ruchu na tym krzyzowaniu jako
    informatyk.

    Zatem w twoim przypadku trzeba znalezc dokumentacje sterowania swiatlami
    na tym skrzyzowaniu i zbadac, czy takie zdarzenie jest mozliwe.
    Jezeli tak, to bedzie nadal obowiazywala zasada ograniczonego zaufania i
    ta okreslala ewentualna twoja odpowiedzialnosc.

    Poza tym nie wiem czy zauwazyles, ale na wielu skrzyzowaniach,
    gdy spali sie zarowka np. czerwona, to system nie przechodzi w stan
    ostrzegawczy, ale swiatlo czerwone sie po prostu nie zaswieca.

    Na przejsciach dla pieszych wypalona zarowke zielona czy czerwona
    spotkalem wiele razy i wtedy patrze nie na kolor, ale na kolejnosc,
    ktore swiatlo od gory sie pali lub powinno sie palic.

    Zatem opisana sytuacja nie jest niemozliwa a zalezy od programu
    sterowania swiatlami na tym skrzyzowaniu.
    Gdy ruch sie zmniejsza, nadchodzi noc, to system automatycznie
    przechodzi w stan uspienia i moga sie palic jedynie zolte , migajaco.
    Ale w chwili przelaczania sie systemu mozesz miec zolte a inny zielone,
    chyba ze program sterowania skrzyzowania wyraznie taka opcje wyklucza.
    W urzedzie miasta znajdziesz wydzial , ktory zatwierdza projekty
    skrzyzowan i sterowania sygnalizatorami i tam bedzie dokumentacja tego
    twojego skrzyzowania, wraz z komputerowa symulacja , ktora wyjasni ci
    temat.
    A jezeli nie udostepnia jej tobie, to mozesz sie do mnie zwrocic
    i wyjasnie ten problem osobiscie.
    Moge rowniez przeprowadzic symulacje zdarzenia i wydac stosowna opinie
    dla policji, czy ubezpieczalni, potwierdzajaca lub wykluczajaca
    mozliwosc opisanego zdarzenia.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).