  • Data: 2002-10-04 13:41:12
    Temat: Re: Pytanko dla znawcow kodeksu drogowego
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Juz 3 raz troll usiluje obrazic uzytkownika usenetu.
    Juz administrator sie zwracal sie trolla, aby przeprosil osoby, ktore
    celowo usiluje obrazic.

    Opinia naczelnika wydzialu ruchu drogowego nie jest wypocinami,
    gdyz przypomina odwieczna zasade "ograniczonego zaufania" obowiazujaca
    zawsze i wszedzie i kazdego uczestnika ruchu drogowego.

    Automatyka to nie zadna abstrakcyjna nazwa, a tutaj sterownik i program,
    ktory okresla zasady i timing przelaczania swiatel na skrzyzowaniu i
    godziny wylaczenia systemu i przejscia w tryb off-line.
    Bez zczytania tego programu i odpalenia na komputerowym symulatorze,
    wizualizujacym zdarzenia na tym skrzyzowaniu,
    nie mozna mowic o winie , a jedynie o niezahowaniu szczegolnej
    ostroznosci wynikajacej z zasady ograniczonego zaufania.
    Tylko nieliczne skrzyzowania maja zabezpieczenia jak w Anglii, z petla
    indukcyjna umieszczona pod jezdnia przy wjezdzie na skrzyzowanie i
    zdolnoscia przelaczenia sie programu na tryb awaryjny, blokujac wjazd na
    skrzyzowanie innych samochodow, gdy wjechal na nie lub znajduje sie juz
    pojazd, ktory moze byc sprawca kolizji.
    Poniewaz te inteligentne systemy sa bardzo drogie i stad nieczesto
    stosowane, stad wprowadzono model skrzyzowan typu mini-ronda.

    A przyklad z sygnalizatorem S-3, zamontowanym na konkretnym, istniejacym
    skrzyzowaniu, byl dowodem na to, ze bez przestrzegania przez kierowcow
    zasady ograniczonego zaufania , takze do znakow na drodze,
    sygnalizatorow, dochodziloby tam codziennie do kolizji,
    gdyz sygnalizator S-3 nakazuje jazde w kierunku strzalki, a zakazuje
    zawracania.
    Natomiast na tym konkretnym skrzyzowaniu zostal umieszczony w celu
    sygnalizowania zawracania.
    Gdy pytalem sie naczelnika, czyja bedzie wina, gdyz codziennie tam
    jezdza i jestem narazony na zdarzenie, ze niektorzy kierowcy jednak
    pojazde dokladnie i zgodnie z definicja tego sygnalizatora,
    to odpowiedzial , ze kazdy przypadek bedzie analizowany indywidualnie, a
    moja powinnoscia i interesem jako kierowcy, czy pieszego jest trzymanie
    sie zasady ograniczonego zaufania.

    Zatem oczekuje ze agresor powstrzyma sie od kolejnych zaczepek,
    obrazliwych tekstow i puszczania bakow na grupie.
    Plucie i puszczanie bakow moze sprawia przyjemnosc czyniacemu,
    ale chyba wyraznie w skardze do Abuse napisalem,
    ze takich dzialan sobie wiecej nie zycze.
    I mam nadzieje, ze administrator potrafi swoich klientow nauczyc zasad i
    dobrych manier.

    A gdy pisze merytoryczna odpowiedz, zgodna ze stanem wiedzy i praktyki,
    podajac dodatkowo przyklad, gdy zasada ograniczonego zaufania chroni
    kierowce przed kolizja, to niech nikt tutaj wiecej bakow puszczac nie
    bedzie , ani niech sie nie poplule .

    Ja pisze do ludzi inteligentnych, ktorzy potrafia myslec i oczekuje
    odpowiedzi rowniez na nalezytym poziomie.

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).