  • Data: 2002-06-28 10:52:23
    Temat: Re: Pytanie - zawieszona dzial. gosp. a ZUS
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Jun 2002, Artur Golański wrote:

    >+ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał:
    [...]
    >+ >>+ >Data ta nie wiąże zgłaszającego przymusem rozpoczęcia DG w danym dniu.
    >+ >>+ A kto napisal, ze wiaze ?
    >+ >>+ Od tego dnia powiniem placic jedynie skladki ZUS.
    >+ Tak. To wlasnie napisalem, o to pytano, a Ty temu zaprzeczyles.

    No toż to jest cytat z cytatu, nie zwykłem za bardzo
    'wycinać' adwersarzy ;)

    >+ >KPiR (taki "kartowiec" to być może ma lepiej :)) to pierwszą pozycją
    >+ >ma być spis z natury na dzień rozpoczęcia DG.
    >+ Jaki "kartowiec" ? Kto o to pytał ?

    O kartowca nikt nie pytał. Zaznaczyłem że odnoszę się
    do *niektórych* rodzajów rozliczania DG (w tym KPiR)
    żebyś mi nie wyskoczył z cytatem "a przy karcie to nie ma".

    >+ Jaki spis z natury, skoro zaczyna dzialalnosc ?

    *Spis z natury przy rozpoczynaniu działalności*.

    Zaczynałeś kiedyś działalność ?

    FYI: rozp.min.fin. z dn. 15.XII.2000r "w sprawie KPiR":
    par 27.1:
    "przed zaprowadzeniem księgi i [...] i wpisania do księgi
    spisu z natury..."

    Przed *każdym* zaprowadzeniem księgi, jakbyś nie zauważył[1] ;)
    Dalej jest dla jasności:
    par.28.4:
    "o zamiarze sporządzenia spisu w innym terminie niż [...]
    oraz na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej[...]"

    Podstawa ustawowa jest prosta: "DG osoby fizycznej"
    posługuje się jej majątkiem, w szczególności towary
    handlowe i ŚT maja oparcie w przepisach (co do wyposażenia
    była dyskusja na *.podatki z brakiem wskazań)

    Niniejszym: w dacie rozpoczęcia DG musi być sporządzony
    spis z natury i wpisany do KPiR. Tej daty nie można się
    później wyprzeć.

    >+ >poproszę ładnie o zapodanie również cytatu przepisu [..]
    >+ >że data *planowanego* ropoczęcia DG wg cytowanej ustawy to jest
    >+ >(lub "musi być") data *faktycznego* rozpoczęcia DG.
    >+ Nie podam, poniewaz ja tak nie twierdzilem ! Zgodnie z prawem zglasza
    >+ sie dzialalnosc, ustala date rozpoczecia i od niej placi skladki ZUS.

    Owszem, zgoda. Tylko ty twierdzisz że data deklarowana we wniosku
    o rejestrację DG jest datą rozpoczęcia !

    A ja - że data *faktycznego rozpoczęcia* zgłaszana *po* zajściu
    zdarzenia "rozpoczęcie" [2] do US i ZUS musi być ta sama, bo inaczej
    pociągnie to za sobą konsekwencje.

    >+ Wcale nie musi sie z tym, ani kolejnym dniem jej faktycznie podjac,

    Z dniem wpisanym w zgłoszeniu do rejestracji ? Oczywiście nie.
    [...]
    >+ EOT

    ACK dla EOT, NAK dla treści :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] oczywiście też nie zauważyłem. Pokazała mi palcem doradczyni
    podatkowa, ta sama która objaśniła mnie z powiązania terminów
    UM/US/ZUS w [2] (o którym to powiązaniu poczytałem również opinie
    doradców na *.podatki - z tym samym skutkiem ;))