  • Data: 2002-06-27 17:00:36
    Temat: Re: Pytanie - zawieszona dzial. gosp. a ZUS
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański) szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał:

    Na moje stwierdzenie:
    >+ rozpoczecia dzialalnosci'
    Najpierw zaprzeczasz, posilkujac sie prawem handlowym, by....
    zacytowac:
    >"Ustawa prawo działalności gospodarczej"
    > Art.7:
    > Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą po uzyskaniu wpisu
    >do rejestru przedsiębiorców.
    artykul zupelnie nie na temat (przypominam: 'data rozpoczecia
    dzialalnosci dla potrzeb ZUS !)

    > Rejestracja.
    Czyli wprowadzasz teksty 'nie na temat' (patrz j.w.).

    Tak. To wlasnie napisalem, o to pytano, a Ty temu zaprzeczyles.

    >KPiR (taki "kartowiec" to być może ma lepiej :)) to pierwszą pozycją
    >ma być spis z natury na dzień rozpoczęcia DG.
    Jaki "kartowiec" ? Kto o to pytał ?
    Jaki spis z natury, skoro zaczyna dzialalnosc ?

    >poproszę ładnie o zapodanie również cytatu przepisu [..]
    >że data *planowanego* ropoczęcia DG wg cytowanej ustawy to jest
    >(lub "musi być") data *faktycznego* rozpoczęcia DG.
    Nie podam, poniewaz ja tak nie twierdzilem ! Zgodnie z prawem zglasza
    sie dzialalnosc, ustala date rozpoczecia i od niej placi skladki ZUS.
    Wcale nie musi sie z tym, ani kolejnym dniem jej faktycznie podjac,
    nie musi sie miec obrotu, dochodu, skladac deklaracji PIT-5 itd. Co
    wiecej po pewnym czasie, nie majac dochodu, czy nawet obrotu
    dzialalnosc zamknac im wtedy zaprzestać placic skladki.
    EOT
    Artur Golański