  • 21. Data: 2004-03-10 15:54:14
    Temat: Re: Pytanie z przepisów ruchu drogowego
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@b...fm> napisał:

    >Kierunek jazdy to zwrot ustawowy;)
    Dobrze by było, gdyby ta ustawa posiadała stosowną definicję.

    >Coś pokręciłeś. Wektor ma kierunek i zwrot.
    Nie sądzę.
    Dla wyjaśnienia: wektor to odcinek i rzeczywiście posiada kierunek,
    zwrot, ale także wartość. Natomiast 'kierunek wektora' (o tym
    napisałem) to linia prosta na której jest położony wektor, a każdy
    kierunek posiada dwa zwroty :-) Dodatkowo kierunek wektora prędkości w
    ruchu po okręgu (po łuku) jest zmienny.
    Wracam do pytania przejeżdżania obok skręcającego.

    Artur Golański

  • 22. Data: 2004-03-10 18:19:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Alek" <a...@A...onet.pl> napisał:

    >omijanie :), jeśli poruszaliśmy się w tym samym kierunku
    Nie jest to omijanie - on się porusza.

    >doszedłem do wniosku, że PoRD nie mówi co to omijanie, wymijanie
    Rzeczywiście "nie mówi" ;-)
    Natomisat Ty nie przeczytałeś art. 2 pkt 26 i pkt 27 :-/

    >(patrz rys 3. w poprzednim moim poscie) sytuacji jest nakazane
    Art. 22. Oj, widzę, że za mało znasz PoRD (adres masz w stopce)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 23. Data: 2004-03-11 09:16:33
    Od: "jerzy" <j...@w...pl>

    > 4
    > wprost)
    > Witam
    Jeżeli jedziesz drogą z pierwszeństwem przejazdu to nieważne jest czy ta droga
    skręca w prawo,lewo ,zawraca czy też kilkakrotnie skręca -i przecina inne drogi
    podporządkowane. KIERUNKOWSKAZU NIE WŁĄCZASZ.Kierunkowskaz włączasz /inaczej-
    sygnalizujesz zamiar zmiany zajmowanego pasa ruchu tylko wówczas jeżeli
    zjeżdżasz z tej drogi/w tym przypadku z pierwszeństwem przejazdu/reasumując nie
    masz racji.Możesz zostać skierowany na egzamin kontrolny jeśli będziesz mocno
    się tym chwalił.
    pozdrawiam

  • 24. Data: 2004-03-11 18:52:28
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "jerzy" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przejazdu/reasumując nie
    > masz racji.Możesz zostać skierowany na egzamin kontrolny jeśli

    Witam Głos Rozsądku :)
    Niestety, głos prawników twierdzi co innego ;P

    pozdrawiam
    Alek

  • 25. Data: 2004-03-11 19:03:31
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Rzeczywiście "nie mówi" ;-)
    > Natomisat Ty nie przeczytałeś art. 2 pkt 26 i pkt 27 :-/

    Przegapiłem przy ściąganiu ;P Mea culpa.

    > Art. 22. Oj, widzę, że za mało znasz PoRD (adres masz w stopce)

    A Ty jakoś nie chcesz odpowiedzieć konkretnie.
    Jeżeli odnosisz się do Art.22 pkt.5, to zgodnie z tym co pisałeś
    wcześniej, w tej sytuacji z rysunku zmieniasz kierunek ruchu.
    Więc prosiłbym o konkretną odpowiedź: tak albo nie.

    pozdrawiam
    Alek

  • 26. Data: 2004-03-12 08:53:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Alek" <a...@A...onet.pl> napisał:

    >Więc prosiłbym o konkretną odpowiedź: tak albo nie.
    Zgodnie z PoRD należy sygnalizować każdy (nie podano wyjątków) zamiar
    zmiany kierunku jazdy, w przypadku o który pytasz też.
    Oczywiscie ja piszę o zapisie prawia - w praktyce bywa różnie :-)

    Artur Golański

  • 27. Data: 2004-03-12 14:28:42
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Zgodnie z PoRD należy sygnalizować każdy (nie podano wyjątków) zamiar
    > zmiany kierunku jazdy, w przypadku o który pytasz też.
    > Oczywiscie ja piszę o zapisie prawia - w praktyce bywa różnie :-)

    Ale pytania sprowadzały sie również do tego czy jazda prosto może być zmianą
    kierunku jazdy skoro zjeżdżamy z drogi z pierszeństwem na drogę podporządkowną.

    Droga z pierszeństwem mimo że geograficznie zmieniła kierunek (na zachód)
    jest przez niektórych uważana za zwykły zakręt który przecież mimo zmiany
    geografnego kierunku migania nie wymaga.

    Jakoś każdy udaje mądrego a unika odpowiedzi kiedy i jak należy migać, a kiedy
    jest to zbędne lub nawet szkodliwe, bo mylące.
    *** blad ***

  • 28. Data: 2004-03-12 16:50:00
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał:

    >czy jazda prosto może być zmianą kierunku jazdy
    >skoro zjeżdżamy z drogi z pierszeństwem na drogę podporządkowną.
    Wielokrotnie podano, że kwestia pierwszeństwa nie ma TU znaczenia.

    >przez niektórych uważana za zwykły zakręt który przecież mimo zmiany
    >geografnego kierunku migania nie wymaga.
    My piszemy na TEJ grupie o istniejącym prawie, a nie o tym co
    'niektórzy uważają'.

    >Jakoś każdy udaje mądrego a unika odpowiedzi kiedy i jak należy migać
    Jesli przeczytasz dokładnie np. moje wypowiedzi, to znajdziesz
    odpowiedź - czyżbym coś pominął...

    Artur Golański

  • 29. Data: 2004-03-12 17:41:53
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

> [...]
    > zmiany kierunku jazdy, w przypadku o który pytasz też.
    > Oczywiscie ja piszę o zapisie prawia - w praktyce bywa różnie :-)

    Pewnie, to tylko kolejny dowód jak beznadziejne i nieżyciowe są zapisy
    w ustawach :(

    pozdrawiam
    Alek

  • 30. Data: 2004-03-12 17:50:30
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > Ale pytania sprowadzały sie również do tego czy jazda prosto może
    być zmianą
    > kierunku jazdy skoro zjeżdżamy z drogi z pierszeństwem na drogę
    podporządkowną.

    Mogę powiedzieć jak jeżdzę :) Jak jadę drogą (czyli tą z
    pierwszeństwem) to nie mrygam nawet jak droga się wije niczym górska
    ścieżka, natomiast gdy zjeżdzam z drogi (nawet jadąc prosto) to
    mrygam. A nawet gorzej (skrzyżowanie w Konstancinie-Jeziornej):
    1

    2--- === 3
    4
    Droga główna 4-3. Jak jadę 4-1, to mrygam w lewo, mimo, że nie skręcam
    w 2.
    Jest to sygnał dla jadących za mną, że opuszczam drogę główną, co może
    wiązać się z zatrzymaniem w celu przepuszczenia tych jadących 3-4.

> [...]
    > jest przez niektórych uważana za zwykły zakręt który przecież mimo
    zmiany
    > geografnego kierunku migania nie wymaga.

    To całkiem zdrowe podejście :)

    > Jakoś każdy udaje mądrego a unika odpowiedzi kiedy i jak należy
    migać, a kiedy
    > jest to zbędne lub nawet szkodliwe, bo mylące.

    Szkodliwe i mylące to by było jakbyśmy co do joty według ustawy
    jeździli :P

    pozdrawiam
    Alek