  • 1. Data: 2004-12-23 22:14:33
    Temat: Pytanie o zmiane nazwiska.
    Od: "Tomasz Ciepły" <t...@h...pl>

    Witam.

    Mam pytanie. Czy mozliwe jest przyjęcie przez matkę nazwiska dzieci
    noszących nazwisko swojego ojca ?
    Zakładamy że rodzice nie sa i nigdy nie byli małżenstwem.
    Jesli tak to jakie warunki musi spelnic matka, i w jakim stopniu zalezne to
    jest od ojca.

    Pozdrawiam Tomek

  • 2. Data: 2004-12-23 23:03:26
    Temat: Re: Pytanie o zmiane nazwiska.
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Ciepły" <t...@h...pl> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    > Zakładamy że rodzice nie sa i nigdy nie byli małżenstwem.
    > Jesli tak to jakie warunki musi spelnic matka, i w jakim stopniu

    Chyba można bez większych problemów. Słyszałam o zdziwieniu mężczyzny,
    gdy zobaczył swoje nazwisko na wizytówce matki swojego dziecka, mimo
    że nie byli małżeństwem.
    Uzasadnienie: kobieta chciała ochronić dziecko przed domysłami i
    plotkami w szkole.

    Pozdrawiam

    wa