    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 27 Jan 2016 23:16:41 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Pytanie o hipotekę.

    On Mon, 25 Jan 2016, Kamil Jońca wrote:

    > "G.S." <s...@s...com.pl> writes:
    > [...]
    > No i o to mi chodzi.
    >
    > [....]
    >
    > Nie zakładam jakiegoś kombinowania. Po prostu byłem ciekawy.

    Cały dopisek sprowadzał się zastrzeżenia wyjątku: nie jest
    oczywiste, że właściciel nie dopłaci do interesu mimo że
    straci nieruchomość, jeśli da się dowieść że odpowiada za
    "zmniejszenie wartości" :)
    To nie jest spraw kombinowania, tylko przy nieruchomościach
    trzeba liczyć się ze zdarzeniami które przy innych umowach
    są relatywnie rzadkie z prostego powodu: zdarzenia są
    długotrwające lub relatywnie rzadkie.
    Nad możliwością likwidacji samochodu kupionego
    na kredyt się myśli (i ubezpieczenia są "naturalnie"
    przewłaszczane na wierzyciela), nad możliwością likwidacji
    nieruchomości (przez wyburzenie bloku na przykład)
    - niekoniecznie.

    pzdr, Gotfryd