  • 1. Data: 2004-12-04 16:41:40
    Temat: Re: Pytanie o gwarancję.
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Hermann napisał(a):
    > Czyli gwarancję bez dowodu zakupu można sobie w kiblu na gwoździu powiesić?

    Generalnie tak. I w międzyczasie przeczytać, czy może jakimś cudem nie
    trafiła się taka, gdzie tenże dowód nie jest wymagany.

    Chociaż zastanawia mnie co innego. W większości gwarancji jest zapis w
    stylu: "ważna jedynie z dowodem zakupu", bez bliższego sprecyzowania, co
    tym dowodem zakupu ma być i przez kogo ma być on wystawiony. Czy w
    takim wypadku można uznać za dowód zakupu na przykład umowę pomiędzy mną
    a sprzedającym (zakładamy że mówimy o towarze używanym) określającą, że
    dnia tego i tego Jan Kowalski sprzedał Cezaremu Gorzeńskiemu urządzenie
    takie i takie? Czy tym dowodem może być jedynie paragon bądź faktura?

    Pozdrawiam

    FUT & crosspost warning

    Czarek Gorzeński