  • 1. Data: 2004-12-04 14:39:02
    Temat: termin wypowiedzenia wynajmu
    Od: "burtek" <b...@p...onet.pl>

    Czy miesięczny termin wypowiedzenia stawki wynajmu mieszkania oznacza, że
    właściciel lokalu może przyjść z papierem 31 grudnia, że od stycznia będzie
    podwyżka? Czy też może przyjść z papierem 31 grudnia, że od lutego będzie podwyżka?
    Bo jak mam rozumieć ustawę (projekt ustawy), która mówi, że:
    "Właściciel może podwyższyć czynsz albo inne opłaty za używanie lokalu,
    wypowiadając jego dotychczasową wysokość,najpóźniej na koniec miesiąca
    kalendarzowego, z zachowaniem terminów wypowiedzenia."
    A termin wypowiedzenia jest miesięczny.

    pozdrw
    burt30

  • 2. Data: 2004-12-04 15:47:04
    Temat: Re: termin wypowiedzenia wynajmu
    Od: "burt30" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > wypowiadając jego dotychczasową wysokość,najpóźniej na koniec miesiąca
    > kalendarzowego, z zachowaniem terminów wypowiedzenia."

    Wchodzę na górę, bo mnie olewacie.. a to dla mnie ważne

  • 3. Data: 2004-12-04 19:07:38
    Od: desilencio <j...@g...pl>

    On 4 Dec 2004, burt30 wrote:
    > podwyżka?
    > Wchodzę na górę, bo mnie olewacie.. a to dla mnie ważne

    "najpozniej na koniec miesiaca kalendarzowego" = nowa wysokosc czynszu
    moze stac sie obowiazujaca tylko z pierwszym dniem miesiaca
    kalendarzowego: 1 stycznia, 1 lutego, etc.

    "miesieczny termin wypowiedzenia" = od dnia wypowiedzenia do dnia jego
    skutecznosci, to jest dnia, w ktorym obowiazuje nowa stawka, musi
    uplynac co najmniej miesiac.

    Zatem w Twoim wypadku wypowiedzenie 31 grudnia powoduje, ze nowa
    stawka obowiazuje od 1 lutego. Podobnie wypowiedzenie dokonane w
    jakimkolwiek innym dniu w grudniu.

  • 4. Data: 2004-12-04 19:12:46
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Zatem w Twoim wypadku wypowiedzenie 31 grudnia powoduje, ze nowa
    > stawka obowiazuje od 1 lutego. Podobnie wypowiedzenie dokonane w

    Bardzo dziękuję. To wyjaśnienie bardzo mi pomogło.
    Niestety jestem "opóźniony" w terminach prawnych, a ludzie dookoła lubią mnie
    straszyć.