  • 11. Data: 2003-03-14 22:26:16
    Temat: Re: Pytanie o dozywotnia sluzebnosc.
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Joanna Bałuszek <k...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:qnqca.230198$A...@n...chello.at...
    > ps. Widze Sandro ze masz jakis uraz ;)

    nie sądze , mam swoje zdanie na ten temat :-) niekoniecznie własne zdanie
    jest urazem :-)

    do spraw "dziecko chce cos od
    > rodzicow".

    może chcieć dlaczego nie lecz jest to dobra wola osoby dającej ...

    Az tak zle wygladaja mlode pokolenia obserwowane z perspektywy
    > sadu? :)

    :-) biorąc obowiązek rodzica w swietle k.r.o nie sądze by aż tak zle
    wygladały :-) mysle ,ze pytanie jest nie na miejscu ale to moje skromne
    zdanie :-) myśle,ze tu mówimy co w swietle prawa sie nalezy
    zainteresowanemu przy takiej darowiznie i nie to nie ma nic wspólnego z
    moimi wewnętrznymi odczuciami czy poglądami :-)

    Sandra

  • 12. Data: 2003-03-14 22:27:05
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik huski <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...180.128.20...
    > "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> pisze w
    > A jakby wprobowal wystosowac jakies pismo, ze sytuacja materialna mu na to
    > nie pozwala czy cos w tym stylu. W jaki sposob moglby sie pozbyc tego
    > obowiazku ?

    do kogo miałoby byc to pismo ?

    Sandra

  • 13. Data: 2003-03-15 00:02:42
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Sandra" <J...@w...pl> pisze w

    > do kogo miałoby byc to pismo ?

    do rodzicow, kogokolwiek kto by chcial przeczytac ;)

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 14. Data: 2003-03-15 00:30:24
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako huski zamieszkała pod adresem
    <h...@p...onet.pl>
    w artykule <news:Xns933EDB428E3C6huski@213.180.128.20> napisała w ten
    deseń:

    > "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> pisze w

    > A jakby wprobowal wystosowac jakies pismo, ze sytuacja materialna mu
    > na to nie pozwala czy cos w tym stylu. W jaki sposob moglby sie
    > pozbyc tego obowiazku ?

    Dostał dom - prawda? Przyjął go ze służebnością, to teraz musi płacic
    koszty utrzymania domu. Nikt nie broni mu wynająć części domu. Grunt,
    żeby rodzice mieli to co zagwarantował im dziadek w akcie notarialnym.
    To że wcześniej rodzice płacili, to była ich dobra wola, nie mieli
    takiego obowiązku. Wystosowywać można różne pisma w różne miejsca, tylko
    po co? do kogo miałby napisac to pismo? Do nieżyjącego dziadka? Do
    rodziców? Do notariusza, przed którym umowę zawierali? Poważnie pytam.
    Pisanie do rodziców jest IMHO głupie - chyba prościej się z nimi
    dogadać, poprosić, czy moga uczestniczyć w kosztach itp. Ale jesli się
    nie zgodzą, to kapota.
    Tatiana

  • 15. Data: 2003-03-15 09:04:29
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pisanie do rodziców jest IMHO głupie - chyba prościej się z nimi
    > dogadać, poprosić, czy moga uczestniczyć w kosztach itp. Ale jesli się

    Tatiana, nie denerwuj się.
    Przecież mentalnośc Kalego nie pochodzi, geograficznie rzecz ujmując
    z Afryki ale z Europy środkowej, dokładniej znad Wisły.
    Kali nauczył sie tego od Stasia, który potem to tylko
    sprytnie przedstawił w mediach a konkretnie u Sienkiewicza.
    To jest ewidentyny przykład polskiego rasizmu.
    Pozdrawiam
    JarekM

  • 16. Data: 2003-03-15 09:06:23
    Od: "Pazuzu" <g...@p...onet.pl>

    OK. Tez tam mieszkam wiec pokrywam koszta, a jak sie wyprowadze mieszkac
    gdziekolwiek indziej
    to tez bede im musial fundowac prad wode i ogrzewanie z ktorego
    niekorzystam?
    Ja nie chce kasy za mieszkanie tylko wspoluczestnictwa w kosztach
    eksploatacyjnych, ktore oni rowniez generuja.
    Ostatnio chorobliwie wiekszych.

    Pazuzu

  • 17. Data: 2003-03-15 17:05:59
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Xena" <t...@l...com.pl> pisze w

    > Do nieżyjącego dziadka?

    To by byl seans. :))

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 18. Data: 2003-03-17 07:56:32
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...tb.onet.tb.pl>

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Pazuzu <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:b4t95j$22k$...@a...news.tpi.pl...
    >
    > tak właśnie odebrałam :-) ale co do spokoju jestem spokojniutka :-)

    > ale to była dobra wola ? zapis zwalnia ich od ponoszenia kosztów ...mogą
    > ale nie muszą...

    > no za free ...zapis to zapis ...

    > myśle ,ze to kwestia tylko dogadania sie ...prawnie raczej nie masz na co
    > liczyć no chyba, że zrzeczenie się ale to chyba nie wchodzi w gre ...
    > lepiej sie dogadać ...

    Zaraz, zaraz..... Pomijając wszystkie kwestie wynikajace z kodeksu
    rodzinnego itd...
    Darowzna usatnowiła służebność mieszkania, ale czy to oznacza też
    zapewnienie ogrzewania, prądu, gazu, wody....itp?

    Telesfor Baudot (T...@p...tb.onet.tb.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 19. Data: 2003-03-17 23:06:44
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Telesfor Baudot <T...@p...tb.onet.tb.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:b54bus$1db$...@a...news.tpi.pl...
    > Zaraz, zaraz..... Pomijając wszystkie kwestie wynikajace z kodeksu
    > rodzinnego itd...
    > Darowzna usatnowiła służebność mieszkania, ale czy to oznacza też
    > zapewnienie ogrzewania, prądu, gazu, wody....itp?

    tak masz racje wiem co masz na mysli ale dokładnie musielibyśmy znać zapis
    jak to dziadkowie określili ... bo tu jest faktyczne droga do ustalenia
    sądowego kto ile będzie płacił ...

    Sandra