  • 1. Data: 2003-03-14 14:40:56
    Temat: Kontrola paliwa przez policję
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Hello!

    Podobno od dzisiaj policjanci będą sprawdzać, czy nie jeździmy na oleju
    opałowym zamiast na napędowym. Zastanawia mnie podstawa prawna takiej
    kontroli - czy nie będzie to forma bezpodstawnej rewizji? W końcu przyjmuje
    się domniemanie niewinności, więc dlaczego policja ma traktować wszystkich
    jak potencjalnych przestępców? Przecież myśląc w ten sposób, równie dobrze
    mogliby nam wszystkim robić rewizje w mieszkaniach np. w poszukiwaniu
    przemycanych czy kradzionych rzeczy...

    Pzdr

    A.

  • 2. Data: 2003-03-14 14:59:49
    Temat: Re: Kontrola paliwa przez policję
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Ali Gator" <a...@i...pl> pisze w

    > czy nie jeździmy na oleju
    > opałowym zamiast na napędowym.

    hmmm, ale w takim wyapdku naruszacie tylko te normy dotyczace ochorony
    srodowiska bo zakladam ze olej opalowy jest gorszej jakosci i prodkuje
    wiecej CO2 (czy o co tam chodzi w tych normach). Bo jezeli nie naruszacie
    tych norm no to juz wasza sprawa na czym jezdzicie co najwyzej mozesz
    zniszczyc silnik i stracic gwarancje ale panstwo moze chyba obchodzic tylko
    kwestia srodowiska. Co do domniemania niewinnosci to kontrola nie oznacza,
    ze jestes postawiony w stan oskarzenia. Tak samo ja moglbym powiedziec, ze
    nie zgodze sie na rewizje torby bo obowiazuje domniemanie niewinnosci a
    policjan chac ja przeszukac insynuje, ze jestem winny ;))). Tak samo to, ze
    chca przeprowadzic na was rutynowa (albo nie) kontrole nie ma nic wspolnego
    z domniemaniem niewinnosci.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2003-03-14 15:00:54
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Ali Gator" <a...@i...pl> pisze w

    > podstawa prawna takiej
    > kontroli -

    a podstawy sa, tak samo jak mozna badac nacisk osi samochodu np. na jezdnie
    czy nie przekracza normy tak samo mozna sprawdzic dopuszczalna emisje
    halasau albo spalin jezeli ktos chce

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 4. Data: 2003-03-14 15:15:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 14 Mar 2003 15:40:56 +0100, "Ali Gator"
    <a...@i...pl> zakodował:

    >mogliby nam wszystkim robić rewizje w mieszkaniach np. w poszukiwaniu
    >przemycanych czy kradzionych rzeczy...

    I mogą.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-03-14 15:45:07
    Temat: Re: Kontrola paliwa przez policj
    Od: "Secio" <_...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > najwyzej mozesz zniszczyc silnik i stracic gwarancje ale panstwo moze
    > chyba obchodzic tylko kwestia srodowiska.

    Chodzi takze o to ze na olej opalowy jest mniejsza akcyza jak przypuszczam,
    wiec to pewnego rodzaju unikanie placenia podatkow ;-).

    Pzdr,
    Mariusz

  • 6. Data: 2003-03-14 16:03:32
    Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl>

    > Chodzi takze o to ze na olej opalowy jest mniejsza akcyza jak
    przypuszczam,
    > wiec to pewnego rodzaju unikanie placenia podatkow ;-).

    W kazdym razie z zanieczyszczanie srodowiska nie ma to nic wspolnego. Oba
    oleje takie same, zreszta opalowy mozna uzywac w piecykach wiec w
    samochodach tez by mozna.
    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase. Jak kupisz na stacji olej
    opalowy to jak pozniej udowodnisz swoja niewinnosc?!

    --
    Wise Man
    Uwazajcie na osobe podszywajaca sie pod moj nick.

  • 7. Data: 2003-03-14 20:07:41
    Temat: Re: Kontrola paliwa przez policje
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    >. Jak kupisz na stacji olej
    > opalowy to jak pozniej udowodnisz swoja niewinnosc?!

    jak trafisz na nieuczciwą stację, to pozostaje
    ratunek w paragonie (powinno na nim być "tyle i za tyle ON");
    nie mam diesla, więc nie wiem - ponoć olej opałowy
    miał być jakoś barwiony.

    z Kodeksu wykroczeń:
    Art. 52b. (58) Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych, podlega
    karze grzywny do 500 zł.

    (Art. 52b dodany przez art. 4 ustawy z dnia 15 lutego 2002 r.
    (Dz.U.02.19.185) zmieniającej nin. ustawę z dniem 12 września 2002)

    pzdr
    g.

  • 8. Data: 2003-03-14 20:30:36
    Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl>

    > nie mam diesla, więc nie wiem - ponoć olej opałowy
    > miał być jakoś barwiony.

    Myslisz ze przemycony olej bedzie barwiony?? :)
    Stacje na tym kase robia.

  • 9. Data: 2003-03-14 23:11:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2003, huski wrote:

> [...]
    >+ hmmm, ale w takim wyapdku naruszacie tylko te normy dotyczace ochorony
    >+ srodowiska bo zakladam ze olej opalowy jest gorszej jakosci i prodkuje

    Mniemam że mylisz się w dwu kwestiach ;)

    Co do oleju - to widziałem (nie mam :() linki do informacji
    technicznych: są oleje opałowe nie gorsze niż napędowe.
    A nawet te ("opałówki") dla których *dopuszcza się* wyższe
    zanieczyszcenia często z rafinerii wychodzą "czyściejsze" niż
    to co zdarza się na stacjach :]

    >+ wiecej CO2 (czy o co tam chodzi w tych normach).

    Siarkę.

    >+ Bo jezeli nie naruszacie
    >+ tych norm no to juz wasza sprawa na czym jezdzicie co najwyzej mozesz
    >+ zniszczyc silnik i stracic gwarancje ale panstwo moze chyba obchodzic
    >+ tylko kwestia srodowiska.

    A to kwestia druga. Też się mylisz. Myślisz że Konstytucja
    to tylko ekologią się zajmuje ?? ;)

    Po sławetnym wyroku że oszustwo to nie przestępstwo
    podatkowe :> (poszło o argumentację, że jakby ktoś sprzedawał
    wodę zamiast benzyny - to nadal byłoby oszustwo, ale nadal
    nie byłoby przestępstwa podatkowego !) zmieniono zapis
    w ustawie. Teraz nie *przeznaczenie* a *użycie* do celów
    napędowych jest opodatkowane !

    Wygląda tak (wybaczcie że nieco więcej, ale aby
    niedowiarki szukać nie musiały - choć najważniejszy
    jest koniec cytatu):

    ++++++
    Art. 35. 1. Obowišzek podatkowy w zakresie akcyzy, z zastrzeżeniem
    art. 37 ust. 7, cišży na:
    [...]
    6. Obowišzek podatkowy:
    1) w przypadku olejów opałowych oraz olejów napędowych,
    jeżeli sprzedaż dotyczy oleju zabarwionego na czerwono i oznaczonego
    znacznikiem, przeznaczonego na cele inne niż opałowe, powstaje:
    a) dla podatników sprzedajšcych te wyroby, z zastrzeżeniem lit. b), z
    chwilš tej sprzedaży na cele inne niż opałowe,
    b) dla podatników sprzedajšcych te wyroby na stacjach paliw przy
    użyciu odmierzaczy paliw ciekłych - z dniem stwierdzenia posiadania
    wyrobów na cele inne niż opałowe,
    c) dla podatników nabywajšcych te wyroby - z dniem nabycia tych
    wyrobów i przeznaczenia ich następnie na cele inne niż opałowe, a jeżeli
    tego dnia nie można ustalić - z dniem stwierdzenia przez upoważniony
    organ, że posiadane wyroby nie sš przeznaczone na cele opałowe,
    -----

    Krótko mówiąc - p. 6c stanowi że również *nabywca* staje
    się (przy przeznaczeniu oleju opałowego na napędowy) podatnikiem
    akcyzy.
    I jeśli jej nie odprowadził - to popełnił przestępstwo podatkowe :>
    A jeśli ją odprowadził tylko nie zarejestrował się jako płatnik
    akcyzy - to *chyba* 'tylko' wykroczenie :] !
    Ciekawym co by się stało jakbyś ni z gruszki ni z pietruszki
    odprowadził podatek akcyzowy do US :), podając jako podstawę
    "przeznaczenie paliwa na cele niezgodne z przeznaczeniem" :) !).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-03-15 00:07:57
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze w
    -2.portezjan.zabrze.pl:

    > Myślisz że Konstytucja
    > to tylko ekologią się zajmuje ?? ;)

    Masz racje, nie pomsylalem o kwestiach podatkowych. A co do tego CO2 to tak
    sobie strzelilem, nie bylem nigdy mocny w chemii.

    --
    huski
    h...@i...pl