  • 1. Data: 2003-03-14 14:34:12
    Temat: Jakie kompetencje ma rada osiedla, a jakie kierownik
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    Uzyskiwalem zgode na budowe sieci komputerowej... Przedstawialem
    radzie osiedla projekt itp. niestety na koniec kierownik sie wtracil,
    ze musze miec zgode urzedu miasta na przewieszki... rada zatwierdzila
    po glosowaniu, ze dostaje zgode na przewieszki i mam ich zgode na
    budowe sieci. Bylem w urzedzie miejskim i sie okazuje, ze oni maja
    byc tylko poinformowani o przewieszkach, a zgode wydaje spoldzielnia
    lub administracja. Bylem w spoldzielni odeslali mnie do kierownika
    administracji. Poszedlem do kierownika administracji, a ten mowi,
    zebym mu nie zawracaL glowy, ze ma wazniejsze sprawy niz jakis tam
    internet i zebym przyszedl za jakies 10 dni to moze cos ustalimy... U
    nas na osiedlu panuje jeden ISP, ktory okablowal ponad 300 osob,
    mysle, ze kierownik zostal przez nich oplacony, zeby zadna firma nie
    miala juz wstepu na osiedle... To by tlumaczylo fakt, ze kierownik
    nie mial mi juz co zarzucic to mnie odeslal z niczym, ze niby nie ma
    czasu. Teraz pojawia sie pytanie... czy nie jest aby tak, ze to co
    ustalila rada musi byc przez administracje wykonane ? Nie reguluja
    tego jakies przepisy ? Mowie kierownikowi, ze no dobrze narazie nie
    mamy zgody na przewieszki, ale ogolnie na budowe sieci zgode
    dostalismy od rady... 12 zaglosowalo i 12 bylo na 'tak' to on do mnie
    mowi, ze jeszcze nie mam zgody na nic. Moglby ktos kto sie orientuje
    bardziej niz ja powiedziec jakie on ma tak naprawde kompetencje ?
    Zamierzam w ostatecznosci wyslac ludzi i niech go mecza moze wtedy
    sie nauczy, ze on tu jest dla nas, a nie my dla niego.

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 2. Data: 2003-03-14 16:37:25
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

    Najpierw musimy ustalić co to z twór ta rada osiedla bo jest mi on nieznany.
    Czy chodzi o Rade Nadzorczą w spółdzielni mieszkaniowej zwanej dalej SM? Czy
    może jakieś ciało wspólnoty mieszkaniowej?

    Jeśli pierwsze to Rada dając tobie akceptację poniekąd zobowiązała Zarząd do
    wydania tobie zgody. Jeśli zarząd miga się z tym to należy zobaczyć co
    stanowią przepisy Statutu twojej SM o kompetencjach Rady i Zarządu wówczas z
    łatwością znajdziesz sposób na ich działanie - przynajmniej jeśli chodzi o
    stronę formalną.
    Jeśli to jakaś twór wspólnotowy to z tym mogą być problemy bo nie jest on
    usankcjonowany ustawowo. Zatem należy sięgnąć do jak przypuszczam Statutu i
    sprawdzić co tam zapisane. Pamiętaj jednak, że zawsze może znaleźć się ktoś
    kto podważy kompetencje do udzielania zgody w tym zakresie jeśli statut nie
    będzie zgodny z ustawą To znaczy jeśli zawęża rozwiązania ustawowe.

    Daj coś znać na temat zapisów prawa wewnętrznego. Może wtedy dostaniesz
    jakąś odpowiedź bardziej konkretną.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-03-14 21:35:29
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Stan_Z" <s...@g...pl> naskrobal(a) w

    > Daj coś znac na temat zapisów prawa wewnetrznego. Moze wtedy
    > dostaniesz jakąś odpowiedL bardziej konkretną.

    Ok w poniedzialek z samego rana udam sie do administracji po statut...
    Napisze tu cos wiecej co pisze w nim o radzie.

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 4. Data: 2003-03-15 09:14:23
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    >
    > Ok w poniedzialek z samego rana udam sie do administracji po statut...
    > Napisze tu cos wiecej co pisze w nim o radzie.

    Rada osiedla to rada osiedla i nie ma żadnych kompetencji oprócz
    opiniodawczych, które zresztą odnosza się tylko do innych
    organów spółdzielni czyli Rady Nadzorczej i Zarządu.
    .
    Zgodę na ingerencję w substancję budowlaną wydaje zarząd spółdzieni.

    Skoro należy tylko zawiadomić nadzór budowlany,
    to musi to zrobić właściciel budynków czyli spółdzielnia
    albo Ty jako osoba do tego upoważniona przez spółdzielnię.
    Reszta jest już prosta.
    Odpowiadając zaś na tytułowe pytanie -
    kierownik nie ma żadnych kompetencji bo nie jest
    organem spółdzielni. Stroną jest Zarząd i z nim musisz rozmawiać.
    Może byc też tak, że zarząd jest jednoosobowy a jego prezesem jest
    ów kierownik ale to nie zmienia postaci rzeczy.

    pzdr,
    JarekM

  • 5. Data: 2003-03-18 13:22:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > zebym mu nie zawracaL glowy, ze ma wazniejsze sprawy niz jakis tam
    > internet i zebym przyszedl za jakies 10 dni to moze cos ustalimy

    Na moj gust to zachodzi podejrzenie, ze gosc chce pana "wytresowac"..

    Wytresowany petent bez wezwania proponuje lapowke...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-03-18 17:24:43
    Temat: Hehe sposob na pana kierownika :D
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    W bardzo wielkim skrocie... udalismy sie bezposrednio do Pani Prezes
    Spoldzielni Mieszkaniowej, ktora dziwnym trafem byla wtedy na radzie
    i nas do tego pamieta :-) Pamietala tez o calej sprawie... Zadzwonila
    do urzedu miejskiego, zeby jej potwierdzili, ze oni nie daja zgod na
    przewieszki tylko ich sie o przewieszkach informuje... Pozniej
    zadzwonila do pana kierownika i sobie z nim pogadala... Nagle
    kierownik zrobil sie dla nas jakos dziwnie bardzo mily :D Hehe
    normalnie czlowiek byl taki zapracowany, kazal czekac 10 dni, a teraz
    juz hop siup i jestesmy z nim ustawieni na jutro. Mamy mu doniesc
    jeszcze status stowarzyszenia i regulamin sieci oraz zobowiazanie, ze
    pokryjemy koszty energii elektrycznej oraz posprzatamy po sobie i na
    99,9% mamy juz zgode :-) Jeszcze sie tlumaczyl, ze on nie ma nic
    przeciwko naszej sieci... i ze dobrze, ze sie mlodzierz ogranizuje :D
    Normalnie bardzo uprzejmiutki sie zrobil :-))

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167